Micubiši G4M2e [Betty]

Mitsubishi G4M2e Model 24E / 三菱 二四丁型(G4M2E) 一式陸上攻撃機「葉巻」
     
Název:
Name:
Micubiši G4M2e 24E (Tei) Mitsubishi G4M2e 24E (Tei)
Originální název:
Original Name:
仮称二四丁型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Mitsushima /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
65-70 (přibližný údaj)
přestavba ze sériových G4M2b a G4M2c
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7420 kg 16358 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15170 kg 33444 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,880 m 81ft 7,52in
Délka:
Length:
19,630 m 64ft 4,83in
Výška:
Height:
4,898 m 16ft 0,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
194,176 kg/m2 39.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK4T Kasei 25 o vzletovém výkonu 1 342 kW (1 825 k), 1 236 kW (1 680 k) v h= 2 100 m, 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantními otáčkami Sumitomo-VDM o průměru 3 400 mm.
Mitsubishi MK4T Kasei 25 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,800 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,519 hp at 18,045 ft,
driving four-blade Sumitomo-VDM metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5 530 l 1,216.4 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
438 km/h v 4600 m 272.2 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 4000 m 195.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
30,42 min do 8000 m 30,42 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8950 m 29364 ft
Dolet:
Range:
2410 km 1497.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5400 km 3355.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (po 582 nábojích) v bočních závěsech předního střeliště – často byly odstraněny
4x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm
1x v zadním střelišti
1x ve hřbetní střelecké věži
2x v bočních oknech
Pumový náklad: 1x sebevražedná pilotovaná puma Ohka 11 o hmotnosti 2 140 kg
One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable in the dorsal turret with 270 rounds,
one 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret with 540 rounds,
two 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable lateral-firing, 1 in each beam position and
two 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose (often removed).
Bomb load: One Navy Special Attacker Ohka Model 11
Uživatelské státy:
User States:
721. Kokutai 721st Kokutai
Poznámka:
Note:
一式陸上攻撃機 / ičišiki rikudžó kógekiki, zkráceně 陸攻 - Rikkó / Námořní pozemní útočný letoun typ 1 model 24E (Tei).
Neoficiální pojmenování: 葉巻 / Hamaki Doutník (jap.)
Spojenecké kódové jméno: Betty.


- Dveře pumovnice byly odstraněny a do pumovnice byla zavěšena Ohka 11.
- Pilot Ohky nasedal do svého letounku až po startu dvoumotorového bombardéru nebo až po přiblížení k cíli, jeho kabina byla pevně spojena s trupem Ohky šroubovými spoji.
- Betty byla dosti přetížená, byla konstruována na 1 050 kg pumové zátěže, některé proto nesly
před VOP pomocné startovací raketové motory na tuhé palivo Typ 4.
一式陸上攻撃機 / Ichishiki rikujō kōgeki ki, Isshikirikkō, contraction 陸攻 - Rikkó / Type 1 Model 24e (Hei) land-based attack aircraft.
Unofficial name: 葉巻 / Hamaki / "Cigar"
Allied Code Name: "Betty"


- Quite a number of Model 24B's and Model 24C's had their bomb-bay doors removed, and were fitted with shakkles to carry the Ohka piloted suicide aircraft/missile. This modification was then designated G4M2e Model 24丁 (Tei).
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Martin Ferkl, Mitsubishi G4M Betty, Aeroprofils No.1, ISBN 2-915205-05-1
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 2.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN 80-7238-077-X
Tagaya Osamu, Mitsubishi Type 1 Rikko Betty Units of World War 2, Osprey Combat Aircraft 22, London, UK, Osprey Publishing, rok 2001, ISBN-10: 184176082X.
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
www.xs4all.nl
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2e-Betty-t35059#127686 Version : 0
Photos of Betty with a hanging Ohkou. On the hull in front of the GTC are to see the antenna protilodního radar..
Micubiši G4M2e [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2e-Betty-t35059#127688 Version : 0
One more photo with Ohkou, this time on the ground..
Micubiši G4M2e [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2e-Betty-t35059#127690 Version : 0
and camouflage.
Micubiši G4M2e [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2e-Betty-t35059#127691 Version : 0
Sketch of this version of the view from the side.
Micubiši G4M2e [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2e-Betty-t35059#127687 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more