This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Jedná se o modernizovanou houfnici vz.14/19, kterou Poláci vyráběli na základě licenční smlouvy se Škodovými závody v Plzni. Projekční práce byly zahájeny v třicátých letech XX.století a byly ukončeny v roce 1938. První prototyp byl armádou zkoušen v roce 1938, byly na něm drobné nedodělky, které se v případě sériové výroby daly odstranit, ale komise měla výhrady k balistickým vlastnostem děla ( označení děla bylo haubica 100 mm wz. 38 St). Vývojové práce tedy pokračovali dále v roce 1939 - další prototyp byl zkoušen pod označením 39 St. na polygonu v Rembertowě. Nová houfnice po odstraněný drobných nedostatků byly připraveny k výrobě v prosinci 1939.
TTD:
Ráže: 100 mm
Hmotnost v bojové pozici: 1 581 kg
Hmotnost granátu: 43 kg
Délka hlavně: 2658 mm
Délka v bojové pozici: 4 920 mm
Úsťová rychlost: 420m/s
Dostřel: 14 000 m
Max. náměr: -4 do 47°17"
Odměr: 60°
Rychlost střelby: při náměru 8° 6 - 8 ran /min, při náměru 45° 6 ran/min
Obsluha: 8 osob
Transport: moto C7P,
Munice: vpředu 27 kusů, v kolesně 36 kusů