Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai

Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai / 空技廠 R2Y2-G 「景雲改」
     
Název:
Name:
Jokosuka R2Y2-G Yokosuka R2Y2G
Originální název:
Original Name:
空技廠 R2Y2-G 「景雲改」
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 nedokončený prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5700 kg 12566 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9950 kg 21936 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,2in
Délka:
Length:
13,050 m 42ft 9,75in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
292,65 kg/m2 59.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ne-330 o tahu 1 320 kp (12,94 kN) každý nebo
Hitači Ne-230 o tahu 885 kp (8,679 kN) každý.
Mitsubishi Ne-330 axial-flow turbojets thrust 2,910 lbf each or
Hitachi Ne-230 thurst 1,950 lbf each.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 220 l 708.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
740 km/h v 8000 m 459.8 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 10000 m 7,0 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
1270 km 789.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1860 km 1155.8 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v trupu
Pumový náklad: do hmotnosti 800 kg
Four fixed forward-firing 1.181 inch Type 5 cannons in a fuselage.
Bomb load: Up to 1,764 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální útočný letoun Keiun-Kai.
景雲改 – Keiun - Kai - Překrásný oblak modifikovaný (jap.)
Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno.


Všechny výkony jsou pouze vypočtené.



Historie letounu v dalším příspěvku.
Experimental Navy attack aircraft Keiun - Kai.
景雲改 – Keiun-Kai - Beautiful Cloud
Allied Code Name: None


All performances are only calculated.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, pp. 254 and 255, ISBN4-7663-3292-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3.,; Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1977, Letadla 1939-45, str. 267, Yokosuka R2Y1 Keiun, Václav Němeček
koapp.narod.ru
www.combatsim.com
http://www.samoloty.ow.pl/str056.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124267 Version : 0
Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai
空技廠 R2Y2-G「景雲改」



History:
Shiro Otsuki a military designer at the Yokosuka Arsenal realized that the original purpose of the R2Y1 Keiun long-range reconnaissance aircraft would be rather redundant, and especially when these tasks were performed by the Nakajima C6N1 Saiun/Myrt. He began work on the R2Y1-G project, a bomber for ground bases. The work did not go beyond the project stage. By the end of 1944, information on jet engines was coming from Germany, and Japanese factories had also already begun production of the first copies of these engines. Not surprisingly, the airframe of the second Yokosuka R2Y1 prototype was rebuilt according to the design of an attack bomber with jet engines. Under each wing half was a motor nacelle for Mitsubishi Ne-330 engines designation should be R2Y2-G, how far the prototype was finished I could not find out. The next development project was to be the R2Y2-KAI bomber, which was expected to incorporate jet engines into the fuselage, this work was only on paper at the time of surrender.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124268 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náčrtek pohled z boku
Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai  -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124273 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more