Název: Name: | Kawaniši N1K2-K | Kawanishi N1K2-K |
Originální název: Original Name: | 紫電二一練習戦闘機型 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | jednalo se o úpravu neznámého počtu letadel / conversion of an unknown number of already produced airplanes | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2665 kg | 5875 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4860 kg | 10714 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,995 m | 39ft 4,24in |
Délka: Length: | 9,346 m | 30ft 7,94in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.951 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,21 kg/m2 | 34.86 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m. Vrtule čtyřlistá VDM 4 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,973 hp for take-off, 1,825 hp at 5,741 ft and 1,598 hp at 20,000 ft, driving a four-blade constant-speed VDM 4 metal propeller of the diameter 10ft 9,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 575 km/h v 5200 m | 357.3 mph in 17060 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4050 m | 229.9 mph in 13287 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,833 min do 6000 m | 7,833 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 紫電二一練習戦闘機型 - Shiden ni ichi renshū sentō-ki-gata - Námořní cvičný stíhací letoun Šiden 紫電 - Šiden - Fialový blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno: George | 紫電二一練習戦闘機型 - Shiden ni ichi renshū sentō-ki-gata - Navy advanced fighter trainer Shiden 紫電 - Shiden - Violet Lightning. Allied Code Name: "George" |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995. Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England. René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm www.nationalmuseum.af.mil www.aviastar.org archiv autora |