BB - S.M.S. Kaiser Karl der Große (1899)

S.M.S. Kaiser Karl der Grosse
S.M.S. Kaiser Karl der Große
     
Název:
Name:
S.M.S. Kaiser Karl der Große S.M.S. Kaiser Karl der Grosse
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Kaiser Karl der Große
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Kaiser Friedrich III.
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Schiffswerft und Maschinenfabrik Blohm & Voss, Hamburk /
Založení kýlu:
Laid Down:
17.09.1898
Spuštění na vodu:
Launched:
18.10.1899
Uvedení do služby:
Commissioned:
04.02.1902
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
19.11.1915 1)
Velitel:
Commander:
04.02.1902-DD.09.1902 Heeringen, August von (Kapitän zur See)
DD.09.1902-DD.09.1903 Poschmann, Adolf (Kapitän zur See)
DD.09.1903-DD.12.1903 Ehrlich, Alfred (Kapitän zur See)
DD.12.1903-DD.09.1904 Franz, Carl (Kapitän zur See)
DD.10.1904-DD.09.1905 Gühler, Erich (Kapitän zur See)
DD.09.1905-DD.09.1907 Damerau-Dambrowski, Hans Paul Ernst von der (Kapitän zur See)
DD.10.1907-DD.09.1908 Gädeke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.09.1908-DD.09.1909 Wilbrandt, Karl (Kapitän zur See)
DD.08.1914-DD.03.1915 Behncke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.03.1915-DD.09.1915 Knipping, Friedrich (Korvettenkapitän)
DD.09.1915-DD.MM.RRRR Leonhardi, Max (Korvettenkapitän)
DD.MM.RRRR-19.11.1915 Leonhardi, Max (Fregattenkapitän)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
622–687
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
11097 t 10922 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
11785 t 11599 long tons
Délka:
Length:
125,30 m 411 ft 1 in
Šířka:
Beam:
20,40 m 66 ft 11 in
Ponor:
Draught:
8,25 m 27 ft 1 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 100–300 mm (+ 250 mm týkové dřeva)
paluba: 65 mm
hlavní dělové věže: 50–250 mm
přední velitelské stanoviště: 30–250 mm
zadní velitelské stanoviště: 30–150 mm
kasematy: 150 mm
Belt: 9.3–11.8 in (and 9.8 in of Teak Wood)
Deck: 2.6 in
Main Gun Turret: 2.0–9.8 in
Fore Command Station: 1.2-9.8 in
Aft Command Station: 1.2–5.9 in
Casemates: 5.9 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12x kotel
3x třístupňový parní stroj
12x Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
9600 kW při ? ot/min 12873.8 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t ? long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
32 km/h 17.3 kt
Dosah:
Range:
6333,8 km při rychlosti 18,5 km/h 3420 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 24-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/98 (2x II)
18x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (18x I)
12x kanon 8,8-cm-SK L/30 na lafetě MPL C/89 (12x I)
12x kanon 37 mm L/20 Mark 1 na lafetě ? (12x I)
6x 45 cm torpédomet
4x 24-cm-SK L/40 Gun, cal. 9.4-in, in Drh.L. C/98 Turret (2x II)
18x 15-cm-SK L/40 Gun, cal. 5.9-in, on MPL Mount (18x I)
12x 8,8-cm-SK L/30 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/89 Mount (12x I)
12x 1-pdr Mark 1 Gun, cal. 1.5-in, on ? Mount (12x I)
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Karel I. Veliký

1) 18.09.1908: vyřazena ze služby
05.08.1914: znovu zařazena do služby
Name Origin: Charlemagne

1) 18.09.1908: Decommissioned
05.08.1914: Recommissioned
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
de.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Kaiser-Karl-der-Grosse-1899-t32225#685403 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S.M.S. Kaiser Karl der Große

Boli to prvé nemecké bitevné lode s tromi lodnými skrutkami, čo vydržalo až do WWII. V porovnaní s inými nem. loďami pri plavbe v rozbúrenom mori nenaberali toľko vody (neryli do vĺn) a mali veľmi dobré nautické parametre. V októbri 1901 (ešte pred zaradením do služby) nabehla na breh pri presune z Hamburgu do Wilhelmshavenu. Po zaradení do služby bola pridelená do 2. eskadry bitevných lodí. V apríli a máji 1902 vykonala cestu okolo britských ostrovou, v auguste a septembri sa zúčastnila jesenných manévrov flotily a v decembri navštívila Nórsko. V januári a februári 1905 bola vlajkovou loďou 2. eskadry bitevných lodí. 18. júla 1905 navštívila počas osláv 75 výročia Belgického kráľovstva Antverpy. 22.08.1906-24.08.1906 sa zúčastnila na cvičení zameranom na vyloďovacie operácie v Eckernförde. 18. 9. 1908 bola vyradená zo služby. V júni a júli 1911 bola opravovaná a 05.08.1914 po vypuknutí WWI bola znova zaradená do služby a pridelená 5. eskadre bitevných lodí. V septembri 1914 operovala s eskadrou vo východnej časti Baltského mora a v januári a februári 1915 bola vlajkovou loďou eskadry. Od februára 1915 bola používanaá na výcvik strojných mechanikov vo Wilhelmshavene. 19.11.1915 bola vyradená zo služby a v rokoch 19165 až 1918 bola odzbrojená a používaná ako plávajúci zajatecký tábor. V roku 1920 bola v Rönnebecku zošrotovaná.


Zdroj: www.german-navy.de

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Kaiser-Karl-der-Grosse-1899-t32225#116385 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more