Název: Name: | Nakadžima Ki-6 | Nakajima Ki-6 |
Originální název: Original Name: | キ6 九五式二型練習機 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1934-DD.10.1936 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1934-DD.10.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 - 2 a 5 – 6 žáků a instruktorů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1720 kg | 3792 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2425 kg | 5346 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2820 kg | 6217 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,440 m | 50ft 7,87in |
Délka: Length: | 11.252 m | 36ft 11in |
Výška: Height: | 2,782 m | 9ft 1,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37.37 m2 | 402.252 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64,892 kg/m2 | 13.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-1b typ 97 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522,2 kW (710 k) při 2 600 ot/min a maximálním výkonu 588,4 kW (800 k) při 2 600 ot/min v h= 3 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu. | Nakajima Ha-1b Type 97 nine cylinder air-cooled radial engine rated 700 hp at 2,600 rpm for take-off and 789 hp at 2,600 rpm at 11,483 ft for combat power output, driving a two-blade fixed-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 247.8 km/h v 1000 m | 154 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 188.3 km/h v ? m | 117 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 1000 m | 7,2 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | 1045 km | 649.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1665.7 km | 1035 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九五式二型練習機 - Kjūgo-šiki nigata renšuki - Armádní cvičný letoun Typ 95 Model 2 Jednalo se o licenční stavbu Fokkeru Super Universal, společnost Nakajima Hikoki K. K. nahradila motory Bristol Jupiter jejich poněkud výkonnější japonskou verzí Nakajima Kotobuki, armádní letectvo tyto motory označovala jako Ha-1b. Letouny prokázaly velkou univerzálnost v použití, japonské armádní letectvo je používalo jako cvičné, dopravní a sanitní. Pokud byly nasazeny jako sanitní byly v trupu dvě lůžka a tři křesla pro ošetřující personál. Letouny byly nasazeny v Číně a Mandžusku od roku 1937. | 九五式二型練習機 - Kyūgo-shiki nigata renshuki - Army Type 95 Training Aircraft The Nakajima Army Type 95 Training Aircraft (Ki-6) was a licensed-produced version of the Fokker Super Universal transport built by Nakajima Hikōki KK in the 1930s. Initially used as an airliner, the militarized version was used by the Imperial Japanese Army in a variety of roles, ranging from medical evacuation to transport and training aircraft. The first army aircraft was delivered as a flying ambulance fitted with two stretchers and three seats. It was used extensively in combat zones in Manchukuo and in China during the Second Sino-Japanese War. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 ja.wikipedia.org http://www.hikotai.net/datasheets/ki6_c2n.htm www.dutch-aviation.nl archiv autora |