Název: Name: | Šowa L2D3-1a model 22A | Showa L2D3-1a 22A / Showa Type 0 Model 22 Transport |
Originální název: Original Name: | 昭和 L2D3 22-1甲 / 零式輸送機二二型一甲 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1942-DD.MM.194R Showa Aircraft Industry, Ltd., Shōwa | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 487 (všechny verze / a total all L2Ds) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 3 - 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7125 kg | 15708 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12500 kg | 27558 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,964 m | 68ft 9,35in |
Délka: Length: | 19,510 m | 64ft 0,11in |
Výška: Height: | 7,460 m | 24ft 5,69in |
Plocha křídla: Wing Area: | 91,60 m2 | 985.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,50 kg/m2 | 27.96 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Kinsei 53 MK8F (Ha-33-53) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1300 k), 883 kW (1200 k) v h= 3 000 m a 809 kW (1100 k) v h= 6 200 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 400 mm. | Mitsubishi Kinsei 53 MK8F (Ha-33-53) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,842 ft and 1,085 hp at 20,341 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propeller of 11ft 1,86in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4 616 l | 1,015.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 393 km/h v 2800 m | 244.2 mph in 9186 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 3000 m | 149.1 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16,05 min do 5000 m | 16,05 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7280 m | 23885 ft |
Dolet: Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 昭和L2D3-1甲 零式运输机二二型一甲 - Šówa L2D3-1a Námořní trnsportní letoun Typ 0 Model 22A - Hmotnost nákladu byla 4 960 kg popřípadě 11 plně vyzbrojených výsadkářů - Tato verze měla zesílenou podlahu a dvojité nákladní dveře. - Tento typ dopravního / transportního letounu byl americký licenčně vyráběný Douglas DC-3, který v Japonsku prošel vývojem a modifikacemi. | 昭和L2D3-1甲 零式运输机二二型一甲 - Showa L2D3-1a Navy Type 0 Cargo Model 22A Allied Code Name: "Tabby" - Cargo Capacity Able to carry up to 10,935 lbs. of supplies or 11 combat troops, the L2D has a capable cargo and troop capacity. - The L2D “Tabby″ was a version of the Douglas DC-3 built under licence in Japan, and which became the Japanese Navy’s standard transport aircraft during the Second World War. The Japanese aircraft could be identified by their modified engine cowlings, extra windows, propeller spinners and modified cargo door |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Larry Davis, C-47 Skytrain In Action; Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas, 1995. www.historyofwar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/l2d.htm http://www.airwar.ru/enc/cww2/l2d.html archiv autora |