Micubiši Ki 57-II [Topsy]

Mitsubishi Ki-57-II / 三菱 キ57-II 一〇〇式輸送機二型
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-57-II Mitsubishi Ki-57-II
Originální název:
Original Name:
三菱 キ57 一〇〇式输送机
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1942-DD.01.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Daimon /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
306
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
4 and 11 passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5585 kg 12313 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8173 kg 18018 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9120 kg 20106 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,600 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
16,100 m 52ft 9,86in
Výška:
Height:
4,860 m 15ft 11,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
70,08 m2 754.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
116,62 kg/m2 23.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-102 o vzletovém výkonu 794 kW (1080 k), 776 kW (1055 k) v h= 2 800 m a 699 kW (950 k) v h= 5 800 m
vrtule trojlistá s konstantními otáčkami
Mitsubishi Ha-102 power 1,065 hp at take-off, 1,041 hp at 9,186 ft and 937 hp at 19,028 ft each
three-blade constant speed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 135 l 690 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 5800 m 292 mph in 19029 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
360 km/h v 4000 m 223.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,3 m/s 1043.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,75 min do 5000 m 15,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864.1 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná not installed
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
一〇〇式输送机 / - / Armádní dopravní letoun Type 100 Model 2
- Spojenecké kódové jméno: Topsy
- 11 přepravovaných osob a 300 kg nákladu


一〇〇式输送机 / - / Army Type 100 Transport Model 2
- Allied Codename: Topsy
- 11 passengers or paratrooper + payloads 661 lb
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Rene J. Francillon, The Mitsubishi Ki-21, Aircraft in Profile No. 172, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 19/1983, Mitsubishi Ki-57, Letadla 1939-1945
www.century-of-flight.freeola.com
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=596
www.historyofwar.org
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-II-Topsy-t31669#114115 Version : 0
I'll add two more photos of Mitsubishi Ki-57-II Topsy the second is with kapitulačními the cross. Used for the transport of japanese kapitulačních delegations..
Micubiši Ki 57-II [Topsy] -


Micubiši Ki 57-II [Topsy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-II-Topsy-t31669#114119 Version : 0
Camouflage scheme Topsy II.
Micubiši Ki 57-II [Topsy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-II-Topsy-t31669#114117 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more