Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1)

Mitsubishi B2M1 / 三菱 八九式艦上攻撃機 (B2M1)
     
Název:
Name:
Micubiši B2M1 typ 89-1 Mitsubishi B2M1 Type 89-1
Originální název:
Original Name:
三菱 八九式艦上攻撃機(B2M1)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1930-DD.MM.1933 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1930-DD.MM.1931 tři prototypy
DD.03.1932-DD.MM.1933 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
neznámý počet z celkem 205 postavených
První vzlet:
Maiden Flight:
31.03.1930 prototyp vyrobený v Japonsku
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2260 kg 4982 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3600 kg 7937 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,222 m 49ft 11,3in
Délka:
Length:
10,272 m 33ft 8,4in
Výška:
Height:
3,712 m 12ft 2,1in
Plocha křídla:
Wing Area:
55,00 m2 592.034 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
65,454 kg/m2 13.41 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 478 kW (650 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 690 mm
Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) twelvee-cylinder water-cooled Vee engine rated at 641 hp for take-off,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 12ft 1,3in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l s podvěšeným torpédem
918,3 l s pumami
+ 386,4 l v pomocné nádrži pro průzkumné lety
100 UK gallons with torpedo
202 UK gallons with bombs
plus 85 gallons in the additional tank only for reconnaissance flights
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212.4 km/h v 1000 m 132 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,0 min do 3000 m 18,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
1020 km 633.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1775 km 1102.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm vlevo nad motorem,
1x pohyblivý zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm v zadní kabině a
1x pohyblivý zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun v prosřední kabině.
Pumový náklad: 1x torpédo typu 91 popř. typu 94 o hmotnosti 785 - 907 kg nebo
2x 226 kg puma.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun fitted along the port side of the fuselage,
one flexible twin-mounted rearward-firing 0.303 in Lewis machine-guns mounting over the observer's cockpit and
optional one flexible 0.303 inch Lewis machine-gun firing from ventral aperture in the floor of the central cockpit.
Bomb load: One 1,730 to 2,000 lb Type 90 or Type 94 torpedo or two 250 to 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三菱 八九式艦上攻撃機 – Micubiši Ha-či kyū šiki kandžō kōgeki-ki - Námořní palubní bombardér Micubiši typ 89-1.

Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno
三菱 八九式艦上攻撃機 – Mitsubishi Ha-chi kyū shiki kanjō kōgeki-ki - Mitsubishi Navy Type 89-1 Carrier Attack Aircraft.
Allied Code Name: None
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
K. Munson, Bombers Between the Wars 1919 - 39, Blandford Press, London 1970
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113830 Version : 0
and photos.
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#116137 Version : 0
and drawing.
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113832 Version : 0
trojpohledový sketch.
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113831 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more