Micubiši Ki 202 Šúsui-Kai

Mitsubishi Ki-202 Shūsui-Kai
三菱 キ202 「秋水改」
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-202 Mitsubishi Ki-202
Originální název:
Original Name:
三菱 キ202 「秋水改」
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 (pouze projekt / project only)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací jettisonable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1505 kg 3318 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3885 kg 8565 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5100 kg 11244 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,750 m 31ft 11,86in
Délka:
Length:
7,100 m 23ft 3,52in
Výška:
Height:
2,700 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,40 m2 198.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
211,141 kg/m2 43.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Toko Ro.3 o tahu 19,6 kN (2 000 N)
Mitsubishi Toko Ro.3, Thrust 4,400 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
900 km/h v 10000 m 559.2 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 10000 m 3,0 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón Ho-155-II v kořenech křídel ráže 30 mm se zásobou 60 nábojů na hlaveň Two fixed 1.18 in Ho 155-II cannon with 60 rpg
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: s motorovým pohonem 3 min 30 s jinak se pohyboval klouzavým letem.
Vylepšená rmádní verze J8M měla nést více paliva a další úsporu měl přinést vzlet pomocí katapultu.
Všechny výkonostní parametry jsou pouze vypočtené.
秋水改, = Ostrý meč (nebo Dobře nabroušený meč)
Endurance: 3,5 min
The Army, on the other hand, opted to keep both cannons, but enlarge the airframe to accommodate larger tanks. This aircraft, the Ki-202 was to have been the definitive Long-range version for Army of the fighter. To further save fuel, the aircraft was to have been launched by catapult.
秋水改 - Sharp Sword
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Three. London: Macdonald, 1973, ISBN 0-356-01447-9
Takeo Yamashita, 秋水」と日本陸海軍ジェット、ロケット機, Tokyo, Model Art Co. Ltd., 1998.
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-202-Susui-Kai-t31329#113024 Version : 0
This is probably what the Mitsubishi Ki-202 would look like
Micubiši Ki 202 Šúsui-Kai -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-202-Susui-Kai-t31329#113027 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more