Micubiši G6M1-L2 [Betty]

Mitsubishi G6M1-L2 / 三菱 G6M1-L2 一式大型陸上練習機一一型
     
Název:
Name:
Micubiši G6M1-L2 Mitsubishi G6M1-L2
Originální název:
Original Name:
一式陆上运输机
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 (přestavěno / converted)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 20 vojáků jako výsadek / paratroopers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6800 kg 14991 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12400 kg 27337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,880 m 81ft 7,52in
Délka:
Length:
19,970 m 65ft 6,22in
Výška:
Height:
4,900 m 16ft 0,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,85 kg/m2 32.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°.
Mitsubishi MK4A Kasei 11 fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 1,509 hp for take-off, 1,391 hp at 6,562 ft and 1,322 hp at 13,123 ft,
driving three-blade Hamilton-Sumitomo CS-3B metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 640 l 800 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
444 km/h v 4000 m 275.9 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 3000 m 149.1 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,77 min do 4000 m 6,77 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
1290 km 801.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4180 km 2597.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti (6 zásobníků po 97 nábojích) One 0.303 inch Type 92 trainable rearward-firing in a dorsal blister position, 582 rounds of ammunition in six box magazine.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式陆上运输机 / - / Námořní dopravní letoun typ 1


- Postupem času byly cvičné letouny G6M1-K ještě jednou upraveny pro dopravu 20 plně vyzbrojených vojáků.


Užitečná hmotnost: 5 610 kg
一式陆上运输机 / - / Navy passenger aeroplane Type 1


- After the G6M1-K had served it's time as a crew trainer, the aircraft were converted once more, this time as transports, specifically for paratroopers.


Payload: 12,368 lb
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112827 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mitsubishi G6M1-L2
- / - / Betty
一式大型陸上輸送機 / - / Námořní transportní letoun typ 1


Historie:
Po debaklu doprovodných křižníků G6M1 z roku 1940 bylo několik z nich (nebo i všech 30) přestavěno na cvičné G6M1-K a nakonec na dopravní G6M1-L2. Přestavba spočívala v odstranění všech střelišť, naopak bylo vestavěno střeliště hřbetní s kulometem Type 92 ráže 7,7 mm a na levou stranu dveře, které byly určeny pro výstup a nástup přepravovaných osob. Jejich umístnění bylo přesně uprostřed bočního znaku Hinomaru. Posledním úkolem a letem této verze byla přeprava japonské kapitulační delegace, zde byl nasazen jeden bíle natřený letoun G6M1-L2 na místě Hinomaru byly namalovány zelené kříže pokory.


Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 19/1988, Letadla 39-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112828 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Micubishi G6M1-L2 na Ieshimě, kam přivezl japonskou kapitulační delegaci
Micubiši G6M1-L2 [Betty] - http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5

http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5
Micubiši G6M1-L2 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112832 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more