Nakadžima Ki 113

Nakajima Ki-113 / キ113试作战斗机
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-113 Nakajima Ki-113
Originální název:
Original Name:
キ113试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.06.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.06.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg 6349 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3950 kg 8708 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m 36ft 10,43in
Délka:
Length:
9,350 m 30ft 8,11in
Výška:
Height:
3,385 m 11ft 1,27in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
188,10 kg/m2 38.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Homare Ha-45-21 vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá elektricky nastavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Nakajima Ha-45 Model 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,963 hp for take-off, 1,835 hp at 6,070 ft and 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller electrically adjustable of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
734 l + 2x 201 l v přídavných nádržích pod křídly. 161.5 UK gallons and 88 UK gallons in two drop tanks under the wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6096 m 385.3 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
530 km/h v ? m 329.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m 6,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10260 m 33661 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 120 granátů pro každý a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech se zásobou 150 granátů pro každý.
Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 100 - 250 kg.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in cowl mounted, 120 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in the wings mounted, 150 rpg.
Bomb load: two bombs each of a weight 220 to 551 lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Prototyp stíhačky Ki-84-Ib s ocelovou konstrukcí, vývoj nebyl dokončen. Prototype similar at Ki-84-Ib in steel
Zdroje:
Sources:
Various Authors, Yon-Shiki Sentoki Hayate, Pacific War No.46, Tokyo, Japan, Gakken, 2004, ISBN 4-05-603574-1
Leszek A. Wieliczko, Nakajima Ki-84 Hayate, Lublin, Poland, Kagero, 2005, ISBN 83-89088-76-2.
Famous Airplanes of the World No.19, Army Type 4 Fighter "Hayate", 1989/11, BUNRIN-DO Co. Ltd., ISBN4-89319-016-04
http://www.samoloty.ow.pl/str379.htm
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111774 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nakajima Ki-113


Historie:
Rikugun Koku Hombu požadovalo po leteckých továrnách úspornou úpravu skvělé stíhačky Nakajima Ki-84 Hayaté, řešení tohoto požadavku se účastnila tovarna Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha s celodřevěnou konstrukcí Ki-106. Továrna Nakajima Hikoki K.K. přistoupila v září 1944 k úpravě sériového letounu Nakajima Ki-84 Hayate, duralaluminiové nosníky byly nahrazeny ocelovými a konce křídel pak měly nosníky dřevěné. Potah byl většinou plátěný. Úkol uspořit duralaluminium byl splněn, ovšem za cenu o cca 200 kg vyšší hmotnosti prázdného letounu, než vážil Ki-84-Ib.
Letoun byl stále upravován a v červnu, nebo červenci 1945 byl zalétán. Sériová výroba měla probíhat v továrně ve městě Ota nebo Utsonomiya.


______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111775 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more