Kawaniši H6K3 21 [Mavis]

Kawanishi H6K3 Model 21 / 川西 H6K3・九七式二号一型・三型/二一型
     
Název:
Name:
Kawaniši H6K3 model 21 Kawanishi H6K3 Model 21
Originální název:
Original Name:
九七式飛行艇二一(H6K3)
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
8 + 10~16 VIP
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11750 kg 25904 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17000 kg 37479 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21500 kg 47399 lb
Rozpětí:
Wingspan:
40,000 m 131ft 2,79in
Délka:
Length:
24,460 m 80ft 2,99in
Výška:
Height:
6,270 m 20ft 6,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
170,00 m2 1829.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
100,00 kg/m2 20.48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši MK8D Kinsei 43, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 728 kW (990 k) v h= 2 800 m.
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi Kinsei 43 fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engines,
rated at 986 hp for take-off and 976 hp at 9,186 ft,
driving a three-blade metal variable-pitch propellers of 10ft 6 in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 765 - 13 409 l 1,708~2,950 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362 km/h v 2850 m 225 mph in 9350 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
222 km/h v 1500 m 138 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7600 m 24934 ft
Dolet:
Range:
4500 km 2796.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6000 km 3728.2 mi
Výzbroj:
Armament:
Žádná Unarmed.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九七式飛行艇二一(H6K3) - Kjúnana šiki hikótei ni iči (H6K3) - Létající člun typu 97 model 21 (H6K3)
Spojenecké kódové jméno: Tillie
Letová vytrvalost: 27,5 h


Jednalo se o obdobu dopravních létajících člunů pro civilní společnost Dai-Nippon Koku K. K.
Námořní letectvo je využívalo k přepravě vysokých důstojníků.
九七式飛行艇二一(H6K3) - Kyū nana-shiki hikō-tei ni ichi(H6K3) - Navy Transport Flying Boat Type 97 Model 21 (H6K3)


Allied Code Name: "Tillie"


Modified transport version of H6K2 for VIPs and high ranking officers.
Endurance: 27 hours 30 minutes
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5
M. C. Richards, Profile No. 233, Kawanishi 4-motors Flying-Boats (H6K Mavis and H8K Emily), Profile Publication, London, UK.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.lemaire.happyhost.org
pzkpfw.tripod.com
http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm
http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm
archiv autora

Kawaniši H6K3 21 [Mavis] -


Kawaniši H6K3 21 [Mavis] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K3-21-Mavis-t30585#110820 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more