Název: Name: | IMAM Ro.37bis | IMAM Ro.37bis |
Originální název: Original Name: | IMAM Ro.37bis | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1935-DD.03.1939 SA Industrie Aeronautiche Romeo, Napoli DD.07.1936-DD.05.1939 SA Avio Industrie Stabiensi - Catello Coppola, Castellammare di Stabia DD.04.1937-DD.06.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1935-DD.05.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 325-332 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1595 kg | 3516 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2420 kg | 5335 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,080 m | 36ft 4,22in |
Délka: Length: | 8,560 m | 28ft 1in |
Výška: Height: | 3,150 m | 10ft 4,01in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,35 m2 | 337.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,19 kg/m2 | 15.81 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.IX RC.40, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 418 kW (560 k). Vrtule trojlistá kovová | Piaggio P.IX RC.40, nine-cylinder, air-cooled, radial engine rated 537 hp, driving three blade metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 724 l | 159 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 330 km/h v 4500 m | 205.1 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v m | mph in ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,5 min do 4000 m | 9,5 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | 23622 ft |
Dolet: Range: | 1120 km | 695.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý a 1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm Pumy: do hmotnosti 180 kg (2x 36 kg nebo 12x 15 kg nebo 72x 2 kg). | One fixed forward firing 0.303 Breda-SAFAT machine guns mouted in the nose, 500 rpg and one flexible rearward firing 0.303 Breda-SAFAT machine gun. Bomb load: Up to 397 lb (two 79lb or twelve 33 lb or seventy-two 4.4 lb). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Užití letounu: Dvoumístný stíhací, lehký bombardér, letoun přímé podpory, průzkumný, pozorovací, spojovací a sanitní. | Two Seat Fighter, Light Bomber, Ground Attack, Reconnaissance, Observation, Liaison and Ambulance aircraft. Ro.37 and Ro.37bis aircraft were involved in the Spanish Civil War from October 1936. Some 275 Ro.37bis aircraft were in service with the Regia Aeronautica when Italy became involved in World War II, and these saw first-line service in the East and North African campaigns and in the Balkans. After they were withdrawn from front-line service, RO.37′s were used as utility planes and ambulances and at the time of the armistice on 9/8/43, had been -completely retired from service. |
Zdroje: Sources: | Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8 worldatwar.net http://comandosupremo.com/ro37.html http://http.www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html www.aviastar.org http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37 http://www.www.airwar.ru/enc_e/spyww2/ro37.html upload.wikimedia.org - fotografie archiv autora |