Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jokosuka E6Y1

Yokosuka E6Y1 / 海军91型双层飞机侦察水横须贺

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jokosuka E6Y1 model 1 Yokosuka E6Y1 Model 1
    Originální název:
    Original Name:
    海军91型双层飞机侦察水横须贺
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1933-DD.MM.1934 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    01.12.1933-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.01.1932 Yokosho 2-Go Kai
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    590 kg 1301 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    800 kg 1764 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,000 m 26ft 2,95in
    Délka:
    Length:
    6,890 m 22ft 7,25in
    Výška:
    Height:
    2,830 m 9ft 3,42in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,88 m2 181.69 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    47,39 kg/m2 9.71 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
    Gasuden Jimpu, seven-cylinder air cooled radial rated at 159 hp for take-off,
    driving two-blade wooden fixed-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    169 km/h v 1615 m 105 mph in 5300 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    126 km/h v 1250 m 78.3 mph in 4100 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    23,58 min do 3000 m 23,58 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3320 m 10892 ft
    Dolet:
    Range:
    330 km 205.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    610 km 379 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná unarmed
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    海军91型双层飞机侦察水横须贺 / Námořní lehký průzkumný plovákový letoun typ 91 model 1


    Letová vytrvalost: 2,17 - 4,4 h


    E6Y1 byl prvním sériově vyrobeným letounem pro službu japonských na ponorkách. Japonské námořnictvo jej zařadilo do výzbroje v roce 1931.
    V průběhu let 1937-1938 E6Y sloužil na palubě ponorek I-5, I-6, I-7 a I-8.


    Letounek provedl několik průzkumných letů během "Šanghajského incidentu" právě v oblasti Šanghaje.
    V době vypuknutí války v Pacifiku byl již beznadějně zastaralý, ale poslední operační let byl proveden až v květnu 1943.
    海军91型双层飞机侦察水横须贺 / Type 91 Naval reconnaissance floatplane Model 1


    Endurance: 2 hours 10 minutes - 4 hours 25 minutes


    The E6Y1 was the first submarine-based reconnaissance floatplane to be officially accepted by the HQ of the Imperial Japanese Navy.
    During 1937-1938 E6Y floatplanes served on board I-5, I-6, I-7 and I-8 submarines.
    During the "Shanghai incident" some took part in reconnaissance sorties in the Shanghai area. The last one in service was retired in May 1943.
    Zdroje:
    Sources:
    Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrin Do Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
    Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    http://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html
    http://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm
    http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm
    http://vikond.comtv.ru/seiran.htm
    archiv autora
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/30321#109727Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Fotografie z mého archivu.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/30321#109728Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Přidám ještě kamuflážní schéma, které umožní i představu o celkovém tvaru letadla


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/30321#116211Version : 0
    MOD