Žádost o informace o konstrukci Avie

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dneska jsem dostal tento mail:

Citace :

... During 1943-5 Avia was working on a circular craft of unusual design - with a motor that forced the air down. Do you know anyone who can help me find information on this craft?



Bohužel se mi nepodařilo identifikovat typ o který by se mohlo jednat a tak se obracím o pomoc na další odborníky - nevíte někdo o co by mohlo jít.


Pokud je mi známo tak v těchto letech konstrukce Avie pracovala pro fy. Junkers a Arado na jejich vlastních konstrukcích.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109071 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Podle popisu mi to sice také nic neříká, ale nemohlo by se jednat o vrtulník Focke-Achgelis?
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109072 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No to jsem si myslel též obzvláště o typu 233 - tedy u nás značeno jako Vr-1. Ale nevím zda u nás probíhala sériová výroba - já mám dojem že né. Další problém je žev letech 1942/3 byl J.Šlechta pracovně v Halle, kde se s výrobou vrtulníku blíže seznámil - tak je možné že se jedná o nějaký jeho prvotní pokus o vlastní práci ale to už je dohad. Navíc naše konstrukční kanceláře měli až na vyjímku Skoda-Kauba a Flugtechniche Fertigunsgemeinschaft vlastní vývoj zakázaný (ovšem tady šlo o malé německé podniky).
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109076 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No podle toho craft by nemuselo jít o letadlo, ale spíše o vznášedlo. Tomu by odpovídalo i to tlačení vzduchu směrem dolů a koneckonců i kruhový tvar. Ale jestli se něco takového v Avii dělalo opravdu netuším.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109087 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak zpatky na stromy, je to zcela jinak. Jedna se udajne o fotku vice mene "ufa" v hangaru, ale je pry velmi jasna a zretelna, a melo jit o stroj cca 8 metru v prumeru, s tremi nohami s koly na konci, kabinou pilota. Test mel byt udajne proveden 14.2.45 a mela jej sledovat skupina nejakych studaku luftwaffe prave v Kbelich, kde by inkriminovane foto melo byt porizeno. Tvurcem stroje mel byt Rene Couzinet / Miethe and Bellonzo. Je predstava, ze to melo byt pohaneno stejnym motorem, jako Me-163, ale to mi trochu nesedi, nedokazu si predstavit neco takoveho funkcni. Udajne mely byt vyrobeny dva exemplare, tady v Cechach. Autor ma k dispozici nekolik svedku, ale shani jakekoliv dalsi informace, zejmena od lidi, kteri za valky v teto oblasti pracovali, byt treba jako uklidova ceta, zdali nekdo neco nevidel... Fotky nechce posilat po mailu, ale je pripadne mozne se sejit osobne a podivat se na to, ale pouze pro vazne "zajemce", tedy lidi co budou schopni nejak pomoci.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109297 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Takže další "záhadolog? Podobnou fotku údajně z toho místa už jsem viděl a když jsem dotyčnému řekl že jde o mizernou fotomontáž tak to málem nerozdejchal Smile (opravdu byla mizerná stín byl dost mimo a podobně) byl to tradiční nesmysl z tajných zbraní třetí říše. Třeba je tohle podobná fotka
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109343 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

mam z toho taky ten pocit ...
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109347 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No kdybych to věděl včera, že jde o něco podobného - tak bych se na to i v.......... . Podle mě škoda vznaloženého úsilí. Sad
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#109389 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obrázek jsem neviděl, ale nechci být hned skeptický. Výrobní i výzkumné kapacity Protektorátu byly německem silně využívány. (Btw např. tvorba skupiny Škoda-Kauba, dotažená i k několika prototypům. Křídlo i s podvozkovou nohou jednoho z prototypů momentálně vystavují na Žižkově v rámci výstavy ke konci 2. sv. války. Je tam sice zašité ve stínu, hned vedle efektnějšího exponátu - motoru z V-2, ale je tu. ) A ve spojitosti s Prahou mi naskakuje lehký letounek německé konstrukce s kruhovým křídlem, který se tu měl zkoušet. Jen ten název mi teď ne a ne naskočit Embarassed . Takže bych nepodceńoval. A letadla Couzinet jsou také sama o sobě zajímavou kapitolkou.
Je pravdou, že záhad a "záhad" kolem nacistických výzkumů je spousta, ale apriorně bych si netroufl nic odsuzovat.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115172 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pravdou je, že němci zkoušeli kde co - z něčeho pak i vycházely třeba přímo zahraniční konstruktéři - Sovětští, ameríčtí, švédští ...
A např. jedna Hortenova konstrukce (samokřídlo) připomína B-2 ... a tak by se dalo pokračovat.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115182 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě mě napadá jedna věc: pohled na stránku, kde je moc zajímavý obrázek, který je součástí obsáhlého přehledu činnosti René Couzineta na adrese http://aerostories.free.fr/constructeurs/couzinet/ . Bohužel text se ke stroji příliš nerozepisuje: La maquette au 3/5eme en bois du projet "d'aérodyne a ailes multiples" RC-360 avec les ailes en rotation. L'engin ne quitta jamais le sol. (popisek říká, že jde o třípětinovou dřevěnou maketu aerodynu RC-360 s násobnými (tedu početnými) křídly. Na obrázku křídla rotují. Stroj nikdy nevzlétl.)


Je tu ještě jeden, který se bohužel věnuje více osobě konstruktéra, než maketě. I zde je skromný komentář: René Couzinet avec une maquette de projet de l'Aérodyne a ailes multiples. (tedy- R.C. s maketou projektu aerodynu s násobnými křídly.)


Obrázek létajícího talíře je i na adrese couzinet-lycee85.ac-nantes.fr , kde je komentován tak, že výzkum "létajícího talíře" začal R.C. již v r. 1923.


Přidávám i zmíněné obrázky 8.) . Pocházejí z uvedené stránky o R. Couzinetovi.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115184 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

stačí se podívat na www.luft46.com, a podobností najde člověk hromadu. to kruhové letadélko je Sack AS-6, viz http://www.luft46.com/misc/misc.html , kde je i jeden Skoda-Kauba. A v podstatě všecky Hortenovy konstrukce připomínají B-2, už tím, že jsou to samokřídla Smile. Viz třeba www.nurflugel.com , kde je komplet seznam jeho typů. už se ho dlouho chystám zpracovat sem.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115188 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To je ono! Sack! Ach ten můj úhosip Embarassed . Na stránkách obce La Roche-sur-Yon je o kapitolka věnovaná Couzinetovi. A je tu i pár obrázků. Bohužel, ty přidané k mé předchozí poznámce se chovají nějak divně. Jednou se mi zobrazí, pak zas nejsou, tak nevím. Na adrese www.ville-larochesuryon.fr (to je ona obec, kde pan Couzinet měl po válce továrnu a oni jsou na to patřičně pyšní - jeho jméno nese i místní letiště - co by to bylo za leteckou továrnu bez letiště, že.) Stránka tvrdí, že výzkum prováděl nepřetržitě od r. 1923, kdy mu bylo teprve 18!, a zmiňované fotky prvního modelu jsou cca z r. 1953, obrázek makety onoho létajícího talíře pak z r. 1955. Tady se ovšem v komentáři hovoří i o prototypu, který však v termínu(?) nebyl dokončen. Takže ty další obrázky:


PS. Právě Couzinet je konstruktérem slavného Arc-en-ciel, stroje, se kterým Jean Mermoz zakládal v r. 1933 přeletem Atlantiku transatlantickou poštovní dopravu.
Žádost o informace o konstrukci Avie - pohled na model první verze zezadu, patrná je kapkovitá kabina a masivní směrovky

pohled na model první verze zezadu, patrná je kapkovitá kabina a masivní směrovky
Žádost o informace o konstrukci Avie - také pěkný pohled na maketu odzadu

také pěkný pohled na maketu odzadu
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115191 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

A ještě něco pro milovníky záhad: V lednu 1961 byli R. C: s manželkou nalezeni mrtvi ve svém bytě. Oficielní verze zněla: sebevražda, i když balističtí experti s tím zas až tak nesouhlasili. Sám Couzinet dostal posmrtně La médaille aéronautique, ale ačkoli po válce působil nejméně ve dvou leteckých závodech, navzdory medaili, jeho jméno v oficielním seznamu francouzských leteckých konstruktérů nefiguruje. Alespoň to tvrdí záhadologové ze skupiny Veritas europe.
kdo si chce počíst, zde je adresa: www.toutelaverite.com


A kdo má přístup k francouzským modelářským a jiným časopisům, ve Le Fana de l'Aviation, Avril 1999 je Couzinetu RC-360 věnován hlavní prostor. Já Crying or Very sad , bohužel, tento časopis nemám.
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115195 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Aubis je-li popisek pravdivý a ta maketa má tři pětiny velikosti byl by výsledný letoun jen ani ne dvojnásob velký proti maketě, no a tam by se nevešel ani zahradní trpaslík Smile
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115197 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bohužel, neumím posoudit, nakolik je popisek pravdivý, ale údaj o 3/5 velikosti makety je shodný u všech pramenů. Mělo jít o pokusný stroj, který měl prokázat použitelnost principu. Takže se zřejmě ani s nějakým přehnaným vybavením, natožpak výzbrojí, evidentně nepočítalo. NAvíc se všude mluví pouze o maketě (kromě jednoho pramene). A ta, jak je známo, slouží hlavně k ověření "postavitelnosti" nového stroje. Takže výsledný prototyp by se mohl od makety i dost výrazně lišit. Ale to se dostáváme do oblasti "co by se stalo, kdyby...", takže raději dost. Embarassed
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115199 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak jsem si dal tu práci a zapátral. Tady je výsledek. Další obrázek a pár technických dat. Nakolik jsou věrohodná si netrofám posuzovat. Zodpovědnost nese pachatel stránek http://www.cufon.org/cufon/couzinet.htm 8.)


Btw. na horním obrázku lze dobře rozeznat stíny rotujících křídel. Je tam i lidská postava, takže poměr velikostí je dobře posouditelný. Nechal jsem to anglicky, zlomyslně, ať mi někdo nevyčítá nedostatky v překladu. Stejně se tu asi předpokládá, že anglicky umí každý. A kromě toho se mi nechce přepočítávat rozměry z těch anglosaských zvráceností na liskou SI soustavu Twisted Evil
dotyčný text:


Ještě jedna věc. Na http://patrimoine.gadz.org/gadz/couzinet2.htm lze nají i velmi skromný popis zařízení. Základem stroje byly dva disky, po obvodě lemované oním aille multiple, tedy mnohočetným křídlem, což by šlo přeložit do lidštiny nějak jako křidélka či ventilátor. Oba disky se točily protiběžně. Centrální část byla nehybná. Podle autora tohoto popisu se stroj dokázal nadzdvihnout ze země.


VTOL AIRCRAFT. Here are two views of René Couzinet’s original design of a circular planform, vertical take-off-and-landing aircraft. It is claimed that his improved version has undergone preliminary wind tunnel tests. [CONFIDENTIAL]


Couzinet has improved his flying saucer


René Couzinet of France reportedly has improved his original design of a circular planform, vertical take-off-and-landing aircraft. The reported specifications for the improved version are:


Span: 44.6 feet
Lifting surface area: 645.6 square feet
Six Lycoming engines (180 hp each): 1,080 hp
One turbojet (Marcel Dassault Viper): 1,639 pounds thrust
Empty weight: 9,900 pounds
Useful load: 19,800 pounds
Total weight: 27,700 pounds


According to the report, the modified version incorporates a principle of operation similar to that used in Couzinet’s original proposal, that is, two contra-rotating discs superimposed to annul gyroscopic effect. The discs are supported by a fixed central section in which the cockpit, the engines, and landing gear are located. There are now 50 adjustable vanes around the periphery of each disc instead of the 48 in the earlier proposal.


It is claimed that this improved version has already undergone preliminary wind tunnel tests, and is expected to be flown in April. [CONFIDENTIAL] End
URL : https://www.valka.cz/Zadost-o-informace-o-konstrukci-Avie-t30195#115205 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more