Kawasaki Ki 48-I

Kawasaki Ki-48-I / 川崎 キ48・九九式双发轻爆击机
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 48-Ia a Ki-48-Ib Kawasaki Ki 48-Ia and Ki-48-Ib
Originální název:
Original Name:
キ48-甲 と キ48-I乙 九九式双発軽爆撃機
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1939-DD.06.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1940-DD.06.1942 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
557 (total production of Ki-48 Ia and Ib)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1939
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4050 kg 8929 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5900 kg 13007 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6050 kg 13338 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,470 m 57ft 3,79in
Délka:
Length:
12,600 m 41ft 4,05in
Výška:
Height:
3,800 m 12ft 5,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2 430,555 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
147,50 kg/m2 30.21 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-25 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 721 kW (980 k) v h= 2 990 m.
Vrtule trojlisté stavitelné o průměru 2 900 mm.
Nakajima Ha-25 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 986 hp for take-off and 967 hp at 9,845 ft,
driving a three-blade variable-pitch propellers of the diameter 9ft 6,2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v 3500 m 298 mph in 11485 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3500 m 217 mph in 11485 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,45 m/s 1466.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,0 min do 5000 m 9,0 min to 16405 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31170 ft
Dolet:
Range:
1980 km 1230 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491 mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm ve střelištích v přídi, na hřbetě a dole pod trupem.
Pumový náklad: 300 - 400 kg (6-8x 50 kg).
One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in a bow,
one flexible 0.303. inch Type 89 Model 1 in dorsal shooting position and
one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 in ventral shooting position.
Bomb load: Normal 661 lb; maximum 882 lb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九九式双発軽爆撃機一甲と一乙 - Kjúkjúšiki sóhacu kei bakugekiki iči Kou to iči Ocú / armádní lehký bombardér typ 99 model 1A a model 1B
Japonské jméno: "Sokei"
Spojenecké kódové jméno: Lily
Verze Ki-48-Ia a Ki-48-Ib se navzájem lišily pouze v provedení kulometných závěsů a v několika málo dalších drobných vylepšeních.
九九式双発軽爆撃機一甲と一乙 - Kyūkyūshiki sōhatsu keibaku gekiki ichi Ko to ichi Otsu - Army Type 99 Twin-engined Light Bomber Model 1A a Model 1B
Japanese name: "Sokei"
Allied code name: "Lily".


Ki-48-Ia Army Type 99 Twin Engine Light Bomber Model 1A - first series model. Produced from 1940.
Ki-48-Ib - Similar to the Ia, with changes in defensive machine gun mountings.


The Ki-48-I made its combat debut in China in the autumn of 1940, and lived up to expectations, proving to be almost immune to interception. Unfortunately this would soon prove to have had more to do with the weakness of the Chinese air force than the strengths of the Ki-48.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 23/1978, Letadla 39-45, Václav Němeček a Stanislav Smékal
www.historyofwar.org
http://www.century-of-http://flight.freeola.com/.../ww2/Kawasaki%20Ki%2048%20Lily.htm
www.ne.jp
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103803 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kawasaki Ki-48-Ia a Ki-48-Ib
川崎 / Sokei / Lily
armádní lehký bombardér Typ 99 model 1A


Historie:
Vznik "armádního lehkého dvoumotorového bombardéru Typ 99 model 1A", tak se oficiálně Ki-48-I nazýval, začal vlastně obdivem k lehkému bombardéru nepřátelského čínského letectva, které nasadilo sovětské bombardéry Tupolev SB-2 proti Japoncům. Stalo se tak např. v provincii Šan-si. SB-2 byly rychlejší než Ki-27-Ia, měly dobrou palebnou sílu a pronikaly rychle skrz japonskou obranu. Rikugun Koku Hombu zadalo výrobu letadla, které by se přinejmenším SB-2 vyrovnalo továrně Kawasaki Kokuki Kogyo K.K.
Práce začaly na začátku roku 1938 a v červenci 1939 začalo zalétávání prototypů, během testování bylo nutno změnit zadní část trupu /docházelo k vibracím/. Od roku 1940 jsou nové lehké bombardéry nasazeny v Číně, kde získaly velkou oblibu a chválu. Později operují v Malajsii, Barmě, Nizozemské Východní Indii a na Filipínách. Opakuje se situace známá u Ki-21, Ki-49, Ki-30, Ki-32, Ki-36 a Ki-51 - jakmile se střetnou se stíhacím letectvem protivníka, jejich sláva pohasne. Moderní stíhací stroje lehce překonají jejich rychlost, spojenečtí piloti si osvojili taktiku boje proti nepancéřovaným "rychlým" bombardérům, které neměly ani samosvorné obaly nádrží. Pokud se doplní pancéřování a výzbroj, ztratí se zase rychlost, výkon a obratnost. Zkrátka předválečné japonské konstrukce rychle ustupují do pozadí a pokud za ně není náhrada, tak operují dále i za cenu velkých ztrát. I u Ki-48 pokračuje vývoj obdobně a v roce 1942 se objevuje nová verze Ki-48-II
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103810 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Doplním ještě fotografii Ki-48-Ia za letu.
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108008 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ki-48 Lily za letu
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108974 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Kawasaki Ki-48-Ib
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#113333 Version : 0
source:
es.pinterest.com].

Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#549709 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náčrtek Kawasaki Ki-48-Ia
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108972 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more