Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony]

Kawasaki Ki-61-I KAIc Hien / 川崎 キ61I丙「飛燕」・三式战斗机一型丙
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 61-I KAIc Kawasaki Ki-61-I KAIc (Hei)
Originální název:
Original Name:
キ61I丙 三式战斗机一型丙“飞燕″
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1944-DD.07.1944 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
400
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2630 kg 5798 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3470 kg 7650 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3825 kg 8433 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,940 m 29ft 3,97in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,5 kg/m2 35.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 868 kW (1 180 k)
výkon 809 kW (1 100 k) v h= 3 700 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine,
rated 1,164 hp at 2,500 rpm for take-off and 1,085 hp at 2,400 ft at 12,140 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller of the diameter 9ft 10in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly 121 UK gallons and 44 UK gallons in a drop-tank could be carried under each wing.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 5000 m 360.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
402 km/h v 3500 m 249.8 mph in 11483 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,2 m/s 2992.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,00 min do 5000 m 7,00 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
580 km 360.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1800 km 1118.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích)
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech (po 120 nábojích)
Pumový náklad: do 500 kg
Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in the upper fuselage decking and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannons uper wing-mounted.
Bomb load: Up to 1,102 lg of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三式战斗机一型丙“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1c Hien
飛燕 - Hien- Vlaštovka
Spojenecké kódové jméno: Tony

Tyto letouny byly ve výzbroji těchto Sentai : 17., 18., 19., 26., 53., 55., 59., 68., 78., 105. a 244.
三式战斗机一型丙“飞燕″ - Army Type 3 Fighter Model 1c (Hei) Hien
飛燕 - Hien- "Flying swallow"
Allied Code Name: "Tony"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8.
R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd, rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, str. 88, ISBN 80-7198-091-9
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867
L+K č. 19/1973, Monografie Kawasaki Ki-61 Hein, Václav Němeček
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki61.html
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=261
www.aviastar.org
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100146 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Verze Ki-61-KAIc přinesla důležitou konstrukční změnu - měla odpojitelnou zadní část trupu, tato konstrukční změna byla provedena na základě žádostí pozemního personálu, jejím cílem bylo zjednodušení obsluhy a údržby letounu.
Tento typ ještě neměl prodlouženou přední část trupu, tato úprava byla zavedena až od verze Ki-61-KAId.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100672 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dvě fotografie Ki-61-IKAIc. Jedna je od Dosého a druhá od Martina Smíška. Protože na nich je právě tento typ letadla a ne Ki-61-Ib, zkopíroval jsem je sem.
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100470 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jde o Ki 61-I KAIc No.3024, Teruhiko Kobayashi s ním létal u 244. Sentai, foceno v Japonsku v dubnu 1945.
Siluety pod kabinou směřující přídí dolů (běžný zvyk Japonců) znázorňují Hellcaty a B-29.
Ačkoli na boku Kobayashiho Hienu je 12 siluet B-29 a dvě siluety Hellcatů (F6F), přiznávají mu historici mnohem nižší skóre. Pátrání v archivech a zkoumání různých dokumentů obou zúčastněných válečných stran redukuje Kobayashiho nároky na 5 jistých sestřelů. To by ale v žádném případě nemělo snížit respekt k tomuto pilotovi, neboť je získal v době, kdy nejdůležitější pro japonského pilota bylo vůbec vzdušný boj přežít, on dokázal i vítězit. Byl jeden z nejmladších velitelů jednotky a 244. Sentai byla jednou z nejvýznamnějších jednotek bránící hlavní japonská města. To, že byl skutečně výjimečným velitelem, o tom hovoří jasně i fakt, že byl vyznamenán za své velitelské úspěchy řádem Bukóshó třídy Kó.
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#46132 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kawasaki Ki-61-IKAIc na letišti
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#107439 Version : 0

Citace - Vláďa :

Kawasaki Ki-61-IKAIc at the airport



Color or colorized photo of the same aircraft.


media.moddb.com
www.air-defense.net

Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#536958 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more