Název: Name: | Škoda 6K | Skoda 6K |
Originální název: Original Name: | Škoda 6K | |
Kategorie: Category: | tahač přívěsů | trailer tractor |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-14.03.1939 Akciová společnost, dříve Škodovy závody,, Plzeň, 15.03.1939-DD.MM.1939 Reichswerke Hermann Göring, Plzeň, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy / prototypes | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.10.1939 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2-3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 11000 kg | 24251 lb |
Užitečné zatížení: Payload: | 11000 kg | 24251 lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 22000 kg | 48502 lb |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 17000 kg | 37479 lb |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 39000 kg | 85980 lb |
Celková délka: Overall Length: | 7500 mm | 24 ft 7 ¼ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | 8 ft 2 ⅜ in |
Celková výška: Overall Height: | 2850 mm | 9 ft 4 ¼ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 320 mm | 1 ft ⅝ in |
Rozvor: Wheelbase: | 3750+1250 mm | 147 ⅝ in + 49 ¼ in |
Rozchod: Track: | 2230 mm | 87 ¾ in |
Brzdová soustava: Braking System: | pneumatická | pneumatic |
Elektrický systém: Electrical System: | 12 V | 12 V |
Pneumatiky: Tyres: | 10.50-20 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Škoda, benzínový, kapalinou chlazený, OHV | Skoda, petrol, liquid cooled, OHV |
Převodovka: Gearbox: | Škoda, mechanická, počet stupňů: 6 vpřed a 1 vzad | Skoda, mechanical, number of steps: 6 forward and 1 reverse |
Spojka: Clutch: | dvoulamelová, suchá | double lamella, dry |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | ? Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 45 km/h | 28 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 3 km/h | 2 mph |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 150 l/100 km | 1.88 mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 300 km | 186 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | ? |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V květnu 1939 došlo k přeznačení: 6VTP6-T na 6K. Vozidla měla pracovat ve dvojici: jeřábový automobil a vlečný automobil. Prototypy neprošly vojskovými zkouškami. Po vzniku Protektorátu Čechy a Morava Wehrmacht o vozidla nejevil zájem a v roce 1940 objednávku zrušil. Oba vozy a přívěs PT12 si objednalo Slovensko 06.05.1941. V Plzni byly vozidla předvedena slovenské komisi 17.07.1942 a oficiálnímu převzetí došlo v Kútech 22.07.1941. Tahače 6K byly zařazeny do pluku útočné vozby v Turčanském Svatém Martině. Všechny nápravy měly zdvojenou montáž pneumatik. Portálový jeřáb převážen v rozebraném stavu. Portálový jeřáb uzvedl 7000 kg. Tažná síla na háku: 98.067 kN. Tažná síla navijáku: 98.067 kN. Délka lana 80 m. | In May 1939 it was renamed from 6VTP6-T to 6K. The vehicles were to work in pairs: a crane truck and a trailer tractor. The prototypes did not pass military tests. After the establishment of the Protectorate of Bohemia and Moravia, the Wehrmacht showed no interest in vehicles and in 1940 canceled the order. Both cars and the PT12 trailer were ordered by Slovakia on May 6, 1941. In Pilsen, the vehicles were presented to the Slovak Commission on July 17, 1942, and the official takeover took place in Kúty on July 22, 1941. 6K tractors were included in the assault vehicle regiment in Turčianský Svätý Martin. All axles had double tire mounting. The gantry crane transported in disassembled condition. The gantry crane lifted 15430 lb. Tensile force on the hook: 22046.34 lbf. Tensile force of the winch: 22046.34 lbf. Cable length 73 yd. |
Zdroje: Sources: | Tracteur lourd "Skoda 6K", tovární publikace č.83-1024 f-390407, Plzeň 1939, ISBN nemá Korespondence s Vladimírem Francevem 2022. Pozůstalost po Josefu Herinkovi, listinná varia z roku 1994. Bart H. Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Battle of Britain Prints International, Londýn 1989, ISBN 0900913-57-6 Jan Králík: Utajené projekty Škoda - Strhující příběh konstruktéra Oldřicha Meduny, Grada Publishing, Praha 2007, ISBN 978-80-247-2416-4 Marián Šuman-Hreblay: Vojenská vozidla, CPress, Praha 2013, ISBN 978-80-264-0179-7 František Kusovský: Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Praha 2014, ISBN 978-80-247-4827-6 |
Period | - |
Type | CZK - Škoda 6K |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |