Fiat RS.14

CMASA RS.14
     
Název:
Name:
Fiat RS.14 Fiat RS.14
Originální název:
Original Name:
Fiat RS.14
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.09.1943 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
186
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1939
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5410 kg 11927 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8200 kg 18078 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8470 kg 18673 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,540 m 64ft 1,28in
Délka:
Length:
14,100 m 46ft 3,12in
Výška:
Height:
5,511 m 18ft 0,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,00 m2 538.2 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Fiat A.74 RC.38 o výkonu 618 kW/840 k v 3800 m
třílistá stavitelná vrtule Fiat-Hamilton
Fiat A.74 RC.38, power 828 hp at 12500 ft
three-bladed variable-pitch Fiat-Hamilton propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2950 l 649 Imp gal / 779 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
382 km/h v 4500 m 237.4 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,17 min do 6000 m 17,17 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
1900 km 1180.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Scotti ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Lanciani Delta E
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v bocích


2x 160 kg puma nebo
4x 100 kg puma nebo
6x 60 kg puma
1x .50 in Scotti machine gun in a Lanciani Delta E dorsal turret
2x flexible .303 in Breda-SAFAT machine gun in the fuslelage sides


2x 353 lb bomb or
4x 220 lb bomb or
6x 132 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Marcon, Tulio. Fiat RS 14, Ali d´Italia Mini 3. La Barcarella Aeronautica, Torino 1998.
www.alieuomini.it
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#243325 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stroj byl konstruován jako námořní průzkumný, bombardování bylo sice možné, ale nebylo prioritou (tomu odpovídá i označení RS - Ricognizione Stiavelli - Stavielli byl konstruktérem). Všechny stroje také sloužily u průzkumných jednotek
Fiat RS.14 -


Fiat RS.14 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#100524 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kabina pilota Fiat RS.14B





Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/rs14.html
Fiat RS.14 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#345650 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Udelali i jeden "pozemni" kousek ale taky u toho zustalo.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#100969 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Verze AS.14 byla opravdu postavena, je sice odvozena od RS.14, ale jde o dost jiné letadlo, šlo o těžký bitevní letoun, s výzbrojí 1x37mm kanon, 2x12,7mm kulomet v přídi a dvěma dalšími na bocích trupu. rychlost byla 440km/h což na takový letoun nebylo špatné. Zálet byl proveden 11.8.1943 výroba pochopitelně vzhledem na situaci v Itálii už nebyla spuštěna. Podvozek byl klasický, tedy dvě hlavní podvozkové nohy a ostruhové kolečko, zatahovací.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#101177 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more