CZK - OT-64 ZDRAV

The OT-64 armored personnel carrier is designed for battalion dressing work and for gentle removal of the wounded by road and in the field, with the ability to protect against infantry weapons fire, the effects of radioactive contamination, and the ability to overcome water obstacles. Arrangements for removal of the wounded and sick on stretchers are part of the permanent equipment of every OT-64 (combat and medical).
TTD of the transporter are fully identical from the OT-64.


Medical arrangements consist of:
- 3 sets of drawer lockers mounted on the right underwing,
- a holder for storing a 100 litre rubber water bag mounted on the right underwing,
- a folding and extending frame for washbasin and washing supplies located on the left side of the vehicle near the rear nose,
- a grating to prevent the movement of material stored in the front of the fighting compartment,
- a pair of poles for the removal of 3 wounded on stretchers,
- a canvas shelter strung on the open hatches of the rear roof opening,
- a canvas shelter rolled out at the rear of the vehicle.


Dressing materials, medications and tools are stored in the drawers of the lockers. The vehicle's armament includes an rdst, located in the vehicle's commander's compartment.


Rescue capacity :
- without modification of the vehicle : 1 recumbent + 14 seated or 2 recumbent + 10 seated,
- with modification of the vehicle : 2 - 3 recumbent + 14 seated or 5 recumbent + 10 seated wounded.




Source : Zdrav-23-3


Memorandum 1984
CZK - OT-64 ZDRAV - Príklad označenia OT-64 Zdrav ČSĽA

Príklad označenia OT-64 Zdrav ČSĽA
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#307450 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

OT-64 zdrav


Hlavní rozdíly oproti jiným variantám (opravená verze):
1)absence střelecké věže - nižší hmotnost - 12 300kg, menší výška 2320mm.
2)vetší nosnost 20 osob nebo 2000kg
3)náš vůz má ve výbavě naviják, infrahled, naftové topení, radiostanice ,skřínky na lékařské náčiní a přenosná nosítka


- dle zkušeností se v autě nácházel ještě jeden pár autobaterii kvůli topení protože sanitky spíše stáli při cvičení a nebo je používali velitelé cvičících vojsk - aby nemrzli.


Další rozdíly (měli by být i u ostatních verzí) byly od podvozku výrobního čísla 16 801a to:


Absence navijáku, větší nádrž 330 proti 180l nafty, automatická regulace chlazení motoru( jen uněktrých vozidel!!), vodní čerpadlo je stále v provozu, olejové čerpadlo je mimo převodovku a volič rychlosti přídavné převodovky nemá ozubený segment pro řazení.
CZK - OT-64 ZDRAV - OT-64 zdrav na akci Bahna 2004

OT-64 zdrav na akci Bahna 2004
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#89956 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

OT-64 zdrav
CZK - OT-64 ZDRAV - Zadní prostor OT-64 zdrav

Zadní prostor OT-64 zdrav
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#89957 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

OT-64 zdrav
Dobová fotografie z cvičení Doupov - 1976
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90107 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zajímavá kamufláž z nedávné doby -Perský záliv.V zimě je v kabině od motoru příjemné teplo - bohužel jsem ještě nemluvil s nikým kdo se s OT-64 proháněl po poušti... Very Happy
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#99927 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pěkná fotka OT-64 SKOT zdrav. kluků z KVH-1.Rota.
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#117871 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak zase v akci .



Beteer
CZK - OT-64 ZDRAV -


CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#131555 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Projížďka před vánocemi.
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#140170 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Detail zadní nápravy.
Když se vyrobil čtvrtý konečný prototyp OT-64 (bezvěžový),uskutečnil se test ve kterém absolvoval zkušební jízdu z Děčína - Máchovo jezero - Mimoň- Libava - Jeseníky - Oravské jezero - Martin a po té až do Waršavy (PLR).Délka 1 500km.Hodně kopců,polní cesty a VVP na trase.Skot přeplaval celkem dvanáct řek a několik okružních plaveb po jezerech,v PLR ho trápily v písčitých cestách a dunách.Z ČSSR vyjížděl pro porovnání s BTR-60 a ten skončil na Libavě (odešel definitivně motor).V koloně byly ještě Tatra 138 (stejný motor) a V3S Štáb. ale ta nedokázala držet tempo se Skotem v čele.V PLR ho doprovázel BTR-152. U Skota se ke konci testu objevila pouze prokluzující spojka ale nicméně dojel po svých z Waršavy do Prahy.Ještě tam byl jeden defekt na přídavné převodovce ale po rozebrání se zjistilo ,že je zaviněnou špatnou kvalitou sváru z výroby v Pragovce.



Beteer
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#140173 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Je to veľmi pekné. Máš super fotky. Len s tými údajmi to zase je akési pomiešané.


Výška vozidla cez kupolu vodiča (OT 64A sa dá merať len cez kupolu vodiča) je odjakživa 2 320 mm. Kde si zobral tých 75 navyše ?


Nosnosť nákladu v OT 64A je 2 000 kg a nie 2 200 !!!


Opisovaná výbava, až na zdravotnícku, je štandardnou výbavou všetkých OT 64 bez rozdielu !!! Takže aké odlišnosti ???


Čo máš na mysli automatickou reguláciou chladenia motora, predvolič rýchlostných stupňov nemá ozubený segment a olejové čerpadlo je mimo prevodovej skrine ??? Tieto skutočnosti mi nič nehovoria. Pokiaľ myslíš axiálne dúchadlo chladenia motora, tak to predsa beží sústavne a preto má motor tak charakteristický vysoký tón pri vyšších obrátkach. Prietok motorového oleja v chladiči, spojenom s chladičom oleja v stropnom nasávacom kanáli chladiaceho vzduchu k motoru, za príklopom veliteľa a vodiča, pred krytom motora, sa dá odstaviť poidľa teploty oleja. Objem chladiaceho vzduchu pretekajúceho stropným chladičom oleja do kanála k motoru a cez bočné "výdychy" do motorového priestoru na horných bočných pancieroch sa reguluje pomocou páky vrátku (račne), umiestneného na stope priestoru vodiča a veliteľa vozidla medzi ich sedadlami.


Nepamätám si, že by sa predvolič prevodových stupňov pohyboval na akomsi "ozubenom segmente". Pokiaľ tým ovšem nemyslíš radiacu páku prídavnej prevodovky, ktorou sa smerom dole radí cestný prevod, hore je terénny prevod a v strede je neutrál - využívajúci sa niekedy pri plavbe. Tieto prevody sa radia tak, že sa guľa páky povytiahne a premiestni sa do postavenia toho prevodu, ktorý chce vodič použiť. Potom sa guľa páky uvoľní a západka zaistí páku vo zvolenom prevode. Tu je pre zabezpečenie prevodovky proti poškodeniu a náhodnému vyradeniu segment, ktorý má na tento účel zápustky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90130 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ešte som zabudol. Bez navijaku boli všetky verzie so streleckými vežičkami (teda s organickou výstrojou a verzie R), a len niektoré verzie OT 64A. Pripúšťam, že to mohli byť práve zdravotnícke SKOTy. Na druhej strane všetky OT 64 DTP boli "POVINNE" vybavené navijakom. Je treba ešte povedať, že OT 64A bez navijaku mali užitočnú hmotnosť 12 150 kg.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90131 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zase je vidieť, že v tom ešte neviete chodiť. V zime nie je treba aby počas jazdy bolo teplo od motora, na to má SKOT samostatné kúrenie. No a pokiaľ myslíš spánok, tak by ste mali vedieť, že vodičovi patrí miesto na prevodovom dekli. Tam sa teplota drží najdlhšie. Zamotať sa do spacáku a maskovacej siete "A je to!". Tak sme to robili my.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#100337 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - SKOT :

.





Nepamätám si, že by sa predvolič prevodových stupňov pohyboval na akomsi "ozubenom segmente". Pokiaľ tým ovšem nemyslíš radiacu páku prídavnej prevodovky, ktorou sa smerom dole radí cestný prevod, hore je terénny prevod a v strede je neutrál - využívajúci sa niekedy pri plavbe. Tieto prevody sa radia tak, že sa guľa páky povytiahne a premiestni sa do postavenia toho prevodu, ktorý chce vodič použiť. Potom sa guľa páky uvoľní a západka zaistí páku vo zvolenom prevode. Tu je pre zabezpečenie prevodovky proti poškodeniu a náhodnému vyradeniu segment, ktorý má na tento účel zápustky.



Stále mi vrtalo hlavou informace od Dano o ozubeném segmentu řadící páky v OT-64 a jak pan SKOT toto zavrhnul. Nicméně měl jsem možnost o víkendu vidět instruktážní film ČSLA o výcviku na OT-64 Proháněla se tam bezvěžová provedení a třikrát byl přímý záběr kamery v kabině na ozubený segment ,který aretoval řadící páku příslušném převodovém stupni.Řidič věděl co zařadil. Takže ta věc existovala ale asi se neosvědčila a pozdější verze jsou bez. Dle odhadu toto bylo u bezvěžových OT-64 a které byly vybaveny navijákem později odstraňovaným.
Další informace :naviják měl tažnost 3000kP, na korbu bylo možno aretovat 4 x UK vz.59.OT-64 vjížděli do vody značnou rychlostí a voda následně celé vozidlo zakryla - nic pro slabé nervy Rolling Eyes
OT-64 se potopí bez pracujícího motoru a čerpadel za 50 sekund s jedním menším otvorem a s průsaky za 3min.


Beteer
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#144460 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more