URL : https://www.valka.cz/SOV-STZ-3-NATI-t23050#87310
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Motor : o výkonu 52ks při 1250 otáčkách za minutu byl stojatý čtyřtaktní čtyřválec, pracující na petrolej (startování benzínem) o objemu 7461cm2 a rozvodem OHV Vrtání/zdvih : 125/152 mm Kompresní poměr : 4:1 Karburátor : LKZ-50V Spojka : suchá jednokotoučová kardanem spojená s převodovkou Řízení pomocí brždění pásů Délka : 3698 mm Šířka : 1861 mm Výška : 2211 mm Šířka pásu : 390 mm Světlá výška : 338 mm od spodku motorové vany Elektrické napětí : 6 Volt Převodovka : čtyřrychlostní + zpátečka Váha : 5100 kg Maximální rychlost (na 4 převodový stupeň) : 8 km/h
Primárně nešlo o vojenské vozidlo ale o první sovětský zemědělský pásový traktor. Vyráběn byl v STZ, ChTZ a ATZ v prvních dvou od roku 1937 v posledním od roku 1942. Výroba skončila v roce 1952 a dala údajně více než 210 000 kusů. Za války byly tyto pomalé traktory zařazeny k dělostřelectvu na vlečení děl. Na začátku války bylo několik desítek těchto traktorů v Charkově opancéřováno a pod názvem ChTZ-16 nasazeno do bojů v okolí města. Standardní traktor se už před válkou odlišoval dvěma typy budky řidiče (skloněná a kolmá skla), některé traktory jezdily bez budky. Pravděpodobně vzhledem k použití v zemědělství byl k pohonu zvolen dostupnější petrolej místo dnes normálního benzinu.
URL : https://www.valka.cz/SOV-STZ-3-NATI-t23050#182648
Version : 0
Reklama
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.