CV - USS Bon Homme Richard (CV-31)

     
Název:
Name:
USS Bon Homme Richard USS Bon Homme Richard
Originální název:
Original Name:
USS Bon Homme Richard
Kategorie:
Category:
letadlová loď Aircraft Carrier
Třída:
Class:
Essex
Kódové označení:
Pennant Number:
CV-31
Loděnice:
Builder:
New York Navy Yard, New York
Založení kýlu:
Laid Down:
01.02.1943
Spuštění na vodu:
Launched:
29.04.1944
Uvedení do služby:
Commissioned:
26.11.1944
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
02.07.1971 1)
Velitel:
Commander:
26.11.1944-23.08.1945 Rule, Adrian Ogle Jr. (Captain)
23.08.1945-28.02.1946 Fick, Harold Foster (Captain)
28.02.1946-31.07.1946 Haines, Nathan Starr (Captain)
31.07.1946-09.01.1947 Smith, Lloyd Addison (Lieutenant Commander)
15.01.1951-01.05.1952 Gill, Cecil Bachelder (Captain)
01.05.1952-15.05.1953 Watson, Paul Wesley (Captain)
06.09.1955-15.11.1956 Carver, Lamar Peyton (Captain)
15.11.1956-18.12.1957 Brush, Frederick James (Captain)
18.12.1957-05.02.1959 Close, Burdette Eugene (Captain)
05.02.1959-15.02.1960 McCampbell, David (Captain)
15.02.1960-20.12.1960 Bottomley, Harold Sydney Jr. (Captain)
20.12.1960-16.12.1961 Beebe, Marshall Ulrich (Captain)
16.12.1961-28.11.1962 Bullard, George Clough (Captain)
28.11.1962-23.11.1963 Kline, Raymond Philip (Captain)
23.11.1963-25.11.1964 Morrison, George Stephen (Captain)
25.11.1964-09.12.1965 McClendon, William Roger (Captain)
09.12.1965-09.03.1967 Colleran, Gerard Francis (Captain)
09.03.1967-25.02.1968 Ruiz, Charles Kenneth (Captain)
25.02.1968-30.05.1969 Dankworth, Theodore Piper (Captain)
30.05.1969-29.05.1970 Alderton, Dickson Wellington (Captain)
29.05.1970-29.12.1970 Hemler, Frank Tafe (Captain)
29.12.1970-02.07.1971 Reh, Donald Earl (Commander)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
1944: 2600 (posádka + palubní letecké křídlo / Crew + Air Wing)
1952: 2800 (posádka + palubní letecké křídlo / Crew + Air Wing)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
27535 2) t 27100 2) long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
35104 3) t 34550 3) long tons
Délka:
Length:
266,09 4) m 873 ft 4)
Šířka:
Beam:
44,96 5) m 147 ft 6 in 5)
Ponor:
Draught:
8,84 6) m 29 ft 6)
Pancéřování:
Armour:
1944
- boky: 63,5-101,6mm
- hangárová paluba: 38,1mm
- paluba: 38,1mm
- přepážky: 101,6mm
- velitelská věž: 38,1mm
- kormidelna: 63,5mm
1944:
- Belt: 2.5-4.0 in
- Hangar Deck: 1.5 in
- Deck: 1.5 in
- Bulkheads: 4 in
- Connig Tower: 1.5 in
- Pilothouse: 2.5 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
8x kotel Babcock & Wilcox
4x parní turbína Westinghouse
8x Babcock & Wilcox Boiler
4x Westinghouse Steam Turbine
Výkon:
Power:
111855 kW při ? ot/min 150000 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
4
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t ? long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
61,1 km/h 33 kt
Dosah:
Range:
37040 km při rychlosti 27,8 km/h 20000 nm at speed 15 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
Hlavňová výzbroj:
8x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 32 (4x II)
4x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 24 (4x I)
68x 40 mm L/56 kanon Mark 1 na lafetě Mark 2/4 (17x IV)
35x 20 mm L/70 kanon Mark 4 na lafetě ? (35x I)


1956
Hlavňová výzbroj:
8x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 24 (8x I)
8x 76 mm L/50 kanon Mark 22 na lafetě ? (4x II)


1962
Hlavňová výzbroj:
8x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 24 (8x I)


1964
Hlavňová výzbroj:
4x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 24 (2x II)
Guns:
8x 5"/38 Gun Mark 12 on Mark 32 Mount (4x II)
4x 5"/38 Gun Mark 12 on Mark 24 Mount (4x I)
68x 1.57"/56 Gun Mark 1 on Mark 2/4 Mount (17x IV)
35x 0.79"/70 Gun Mark 4 on ? Mount (35x I)


1956
Guns:
8x 5"/38 Gun Mark 12 on Mark 30 Mount (8x I)
8x 76 mm L/50 kanon Mark 22 on ? Mount (4x II)


1962
Guns:
8x 5"/38 Gun Mark 12 on Mark 30 Mount (8x I)


1964
Guns:
4x 5"/38 Gun Mark 12 on Mark 32 Mount (2x II)
Vybavení:
Equipment:
Radary:
SK-2 (vzdušný vyhledávací 2D radar)
SM (?)
SC-2 (?)

Letová paluba:
- rozměry: 265,79 x 44,93 m
- letadlové výtahy: 2 (+1 boční)
- katapulty: 2 (H2)
Radars:
SK-2 (2D Air Search Radar)
SM (?)
SC-2 (?)

Flight Deck:
- Dimension: 872 ft x 147 ft 5 in
- Aircraft Lift: 2 (+1 deck-edge)
- Catapults: 2 (H2)
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
50-100

- Grumman F4F Wildcat
- Grumman F6F Hellcat
- Vought F4U Corsair
- Douglas SBD Dauntless
- Grumman TBF Avenger
- Curtiss SB2C Helldiver
- Douglas AD Skyraider
- McDonnell F2H Banshee
- Grumman F9F Panther
- Grumman F-9 Cougar
- Vought F7U Cutlass
- Douglas A-4 Skyhawk
- ...
- Grumman S-2 Tracker
- Grumman E-1B Tracer
- Sikorsky CH-34 Choctaw
- Sikorsky SH-3 Sea King
50-100

- Grumman F4F Wildcat
- Grumman F6F Hellcat
- Vought F4U Corsair
- Douglas SBD Dauntless
- Grumman TBF Avenger
- Curtiss SB2C Helldiver
- Douglas AD Skyraider
- McDonnell F2H Banshee
- Grumman F9F Panther
- Grumman F-9 Cougar
- Vought F7U Cutlass
- Douglas A-4 Skyhawk
- ...
- Grumman S-2 Tracker
- Grumman E-1B Tracer
- Sikorsky CH-34 Choctaw
- Sikorsky SH-3 Sea King
Poznámka:
Note:
pojmenována po: Benjamin Franklin (přezdívka)

26.11.1944-01.10.1952: CV-31
01.10.1952-02.07.1971: CVA-31


1) 09.01.1947: vyřazena ze služby
15.01.1951: znovu zařazena do služby
15.05.1953: znovu vyřazena ze služby
06.09.1955: znovu zařazena do služby
2) v roce 1944
1952: 28200 t
3) v roce 1944
1952: 40600 t
4) v roce 1944
1952: 273,74 m
5) v roce 1944
1952: 46,25 m
6) v roce 1944
1952: 9,02 m


20.09.1989: vyškrtuta z lodního rejstříku
DD.MM.1992: prodána k sešrotování
Named for: Benjamin Franklin (Nickname)

26.11.1944-01.10.1952: CV-31
01.10.1952-02.07.1971: CVA-31


1) 09.01.1947: Decommissioned
15.01.1951: Recommissioned
15.05.1953: Decommissioned again
06.09.1955: Recommissioned again
2) in 1944
1952: 28200 long tons
3) in 1944
1952: 40600 long tons
4) in 1944
1952: 898 ft 1 in
5) in 1944
1952: 151 ft 9 in
6) in 1944
1952: 29 ft 7 in


20.09.1989: Stricken from Naval Register
DD.MM.1992: Solf for Scrapping
Zdroje:
Sources:
Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [5] (1. vydání, Praha, nakl. Naše vojsko s. p., 1994, ISBN 80-206-0414-6)
www.nvr.navy.mil
www.seaforces.org
www.seaforces.org
https://www.navsource.org/archives/02/31.htm
https://www.navysite.de/cv/cv31.htm
www.hazegray.org
http://www.uscarriers.net/cv31.htm
www.maritimequest.com
www.globalsecurity.org
www.globalsecurity.org
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Bon-Homme-Richard-CV-31-t21235#691190 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

USS Bon Homme Richard (CV-31)


Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Bon-Homme-Richard-CV-31-t21235#81698 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

USS Bon Homme Richard (CV-31) - operační historie


Postavena Newyorskou námořní loděnicí. Zařazena do služby 26.11.1944 a dorazila do Pacifiku před závěrečnými nálety na japonské ostrovy. Po krátké válečné službě byla v lednu 1947 odzbrojena, modernizována a aktivována roku 1951. Bojově se zapojila jak do bojů v Koreji tak ve Vietmanu. Definitivně vyřazena v roce 1971 a 1992 prodána na šrot.


Úpravy za Druhé světové války:
Protože se jednalo o 14. dokončenou loď třídy Essex, vstoupila do služby s již zabudovanými pozdními válečnými úpravami včetně upraveného můstku, dvou katapultů na letové palubě a radiolokátoru SK-2. Při vstupu do služby měla deset čtyřčat ráže 40mm a dalších sedm bylo přidáno v květnu 1945 cestou do bojové zony.



Zdroj: Stille, Mark: Letadlové lodě námořnictva USA 1942-45 (Lodě postavené za 2. Světové války)
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Bon-Homme-Richard-CV-31-t21235#254616 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more