CZK - Tatra 111 S2

     
Název:
Name:
Tatra 111 S2 Tatra 111 S2
Originální název:
Original Name:
Tatra 111 S2
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1962
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
33 690 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.DD.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
9460 kg 20856 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
10000 kg 22046 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19460 kg 42902 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
22000 ? kg 48502 ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
41460 ? kg 91404 ? lb
Celková délka:
Overall Length:
7480 mm 24ft 6.5in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
2570 mm 8ft 5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
270 mm 11in
Rozvor:
Wheelbase:
3825 mm - 1220 mm 150 ⅝ in - 48in
Rozchod:
Track:
2080 mm - přední náprava
1800 mm - zadní nápravy
81 ⅞ in - front axle
70 ⅞ in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, jednookruhová, bubnová
parkovací - mechanická
service brake - single-circuit pressure-air drum brakes
parking brake - mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený záporný pól
akumulátor: 12 V / 105 Ah
dynamo: 12 V / 200 W
nominal voltage: 12 V
ground pole: negative
battery: 12 V / 105 Ah
dynamo: 12 V / 200 W
Pneumatiky:
Tyres:
11,00 - 20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-111 A
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 12
- vrtání: 110 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 14 825 cm3
- maximální točivý moment: 726 Nm při 1400-1600 ot/min
- maximální výkon: 132 kW při 1800 ot/min
Tatra T-111 A
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 12
- bore: 4.33 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 905 cu in
- maximum torque: 535 lb.ft at 1400-1600 rpm
- maximum power output: 178 hp (180 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal and reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
dvoulamelová, suchá dual-plate, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
135 l 29.7 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
61,5 km/h 38 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
34 l/100 km 8.31 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~550 km ~342 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 45 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
přehled verzí overview of versions
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra n.p.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-S2-t210467#594096 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
CZK - Tatra 111 S2 - TATRA - 111 S2 © Archív TATRA Kopřivnice

TATRA - 111 S2 © Archív TATRA Kopřivnice
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-S2-t210467#594097 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jedna dobová momentka z roku 1968 - Slovensko
(Archiv Marek Solar via Dolin)
CZK - Tatra 111 S2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-S2-t210467#236892 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more