Bell 47G-2

     
Název:
Name:
Bell 47G-2 Bell 47G-2
Originální název:
Original Name:
Bell 47G-2
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1955-01.01.1957 Bell Aircraft Corp., Fort Worth, Texas
01.01.1957-DD.MM.196R Bell Helicopter Corp., Fort Worth, Texas
DD.MM.195R-DD.MM.19RR Costruzioni Aeronautiche Giovanni Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate
DD.MM.195R-DD.MM.19RR Kawasaki Aircraft Industry, Ltd., Kakamigahara
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Bell: 410 47G-2/-2A/-2A-1
Agusta: 200?
Kawasaki: 180
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzné ližiny skids
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
709 kg 1564 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1111 kg 2450 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
12.62 m 41ft 5in
Délka trupu:
Fuselage Length:
8.33 m 27ft 4in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
2.87 m 9ft 5in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
10.71 m 35ft 1.5in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
? m ?
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
89.65 m2 965 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
? m2 ? ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Lycoming VO-435-A1B o výkonu 149 kW Lycoming VO-435-A1B, power 200 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
155 l 41 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160.9 km/h v ? m 100 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
3307 1) m 108501) ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
383 km 238 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
2 2
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:












?












?
Poznámka:
Note:
1) s přízemním efektem


- obdoba 47G s motorem Lycoming o sníženém výkonu kvůli prodloužení životnosti
1) in ground effect
Zdroje:
Sources:
Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965.
Harding, Steve. U.S. Army aircraft since 1947: An Illustrated Directory. Specialty Press, Stillwater 1990. ISBN 0-933424-53-1.
Johnson, E. R. American Military Training Aircraft: Fixed and Rotary-Wing Trainers Since 1916. McFarland & Company, Inc., Jefferson 2015. ISBN 978-0-7864-7094-5.
Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-2-t207360#587518 Version : 0
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
.
Bell 47G-2 - Agusta-Bell AB-47G-2 maltského letectva.

Agusta-Bell AB-47G-2 maltského letectva.
Bell 47G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-2-t207360#587520 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Bell 47G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-2-t207360#587521 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more