URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#546976
Version : 0
Ilyushin/Beriev A-50 Mainstay
The Ilyushin/Beriyev A-50 is an early warning and awareness aircraft.
It was created as a successor to the Tu-126 (by the late 1980s the Russian Air Force used more than 10 of these machines ), which was already obsolete, did not meet the new conditions and was unable to provide air defense requirements. Therefore, the development of a new aircraft was initiated. Based on the Il-76 strategic transport aircraft. The use of the original transport machine became the rule for aircraft of this designation. Transport machines suit the conversion conditions best. Instrumentation can be easily accommodated in the bulky fuselage and the long range of these transport aircraft fully suits the idea of operating flying early warning centres.
The Ilyushin/Beryev A-50 was intended to perform a number of other tasks in addition to the basic task of early warning for the air defence forces, both for the military and the civilian sector. To perform these tasks, the A-50 was equipped with a number of other systems and equipment in addition to its main sensor ( radar ).
Capabilities of the A-50 :
a) - radar reconnaissance of airborne targets at ground to high altitudes at ranges of up to 500 km, their automatic tracking and guidance of own aircraft to designated targets
(b) - reconnaissance and automatic tracking of ground targets at ranges of up to 200 km and guidance of own aircraft to these targets
(c) - reconnaissance and automatic tracking of maritime targets at a range of up to 350 km and the guidance of own aircraft to these targets
(d) - processing data andguidingown aircraft to designated targets. It simultaneously guides up to 30 fighter aircraft in automatic mode and at least 15 more in manual mode
(e) - radio-electronic reconnaissance in the frequency band from 1 to 40 GHz; collection of these data and their overall analysis; identification of radio-electronic devices, signals and types of transmissions; positioning of these devices and recording of all acquired parameters
(f) - general analysis of the atmosphere - determination of its condition and composition in order to detect the presence and measure the concentration of harmful substances and the contamination by various types of harmful and poisonous substances
(g) - conducting optoelectronic and photographic surveys of the Earth in the visible and infrared part of the spectrum with cameras for vertical and lateral imaging
(h) - detect nuclear explosions - these capabilities can also be used to detect and analyse accidents at civil nuclear facilities such as nuclear power plants, nuclear fuel storage facilities, etc. It can also assess the radiation situation and contamination levels
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#255523
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
Letoun A-50 plní většinu svých úkolů většinou ve větších výškách. Létá obvykle ve výškách okolo 10 000 m rychlostí 700 - 800 km/h a běžně provádí lety trvající 4 až 5 hodin. To je hranice vytrvalosti, kterou lze dosáhnout při hlídkování bez doplňování paliva za letu. Letoun A-50 je ale také vybaven zařízením pro doplňování pohonných hmot za letu. Při doplňování paliva z tankovacích letounů může letoun ve vzduchu působit nepřetržitě po dobu více než 20 hodin. Při takovýchto akcích se za letu střídají dvě kompletní směny ( což je pětičlenná letová osádka, patnáctičlenný tým specialistů operátorů, tři technici a velitel ). Letoun je také vybaven tzv. týlovým zabezpečením, určeným k odpočinku a občerstvení posádky. Ta má k dispozici kuchyň, jídelnu, lehátkový kout a sociální zařízení.
Základním průzkumným prostředkem LSŘU A-50 je víceúčelový třídimenzní impulzní dopplerovský radiolokátor blíže neupřesněného typu, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Шмель". Pracuje v kmitočtovém pásmu od 2 do 4 GHz s minimálním impulzním výkonem 1 MW a proměnnými parametry radiolokačního signálu. V součinnosti s palubním počítačem je schopen rozpoznávat typy a identifikovat druhy zjištěných cílů. Samotná anténa radiolokátoru se nachází v diskovém krytu,. Ten má průměr 9 m, výšku 1,8 m a je umístěn na dvou nosnících na hřbetě trupu letounu. Při běžném provozu se anténa radiolokátoru otáčí rychlostí 6 otáček za minutu. V tzv. klidovém / pohotovostním režimu pak rychlostí 0,25 otáček za minutu. V horizontální rovině je snímání radiolokátoru mechanické a v rovině vertikální elektronické. Hlavní plošná fázovaná anténa radiolokátoru je sloučena s vedlejší anténou identifikačního zařízení. Součástí tohoto kompletu jsou také antény zabezpečující přenos dat vlastním naváděným letounům.
Vnitřní vybavení samotného bojového centra tvoří hlavní jednoúčelový počítač neupřesněného typu ( určený ke sběru, třídění a vyhodnocování dat zjištěných radiolokátorem ), vedlejší počítač určený ke zpracování dat z ostatních systémů, ovládací pulty operátorů a elektronické části některých podsystémů. Celkem 15 specialistů - operátorů na víceúčelových ovládacích pultech s velkoplošnými barevnými obrazovkami, pracuje s již počítačem připravenými daty. Informace lze zobrazovat v alfanumerickém nebo grafickém režimu. Důležitým prvkem z hlediska hlavního určení letounu je navigační systém. Ten u letounu A-50 využívá tří nezávislých a na různých principech pracujících podsystémů. Prvním je klasický rádiový, druhý je inerciální a třetí rádiový družicový. Hlavním prvkem pro spojité určování polohy letounu a cílů je družicový navigační systém Glonass. Celková přesnost určení polohy je garantována na 50 m.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#255524
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Berijev provedl tuto rekonstrukci (zaměřil se především na sestavení avionické výstroje a návrhu radiolokátoru a vnitřního uspořádání), ale zároveň na ní spolupracovala i OKB Iljušin (především aerodynamické nástavby a nosná konstrukce radomu).
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#177935
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Iljušin izd.976
Tento typ, zavedený do výzbroje v polovině 80.let pod zkratkou SKIP (samoljotnyj komandno-izmeritělnyj punkt) představovat jakýsi hybrid mezi Il-76 a A-50. Nejmarkantnějším rozlišovacím znakem je instalace rotující radarové antény a zároveň existence prosklené přední části trupu letounu.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#231302
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Základní TTD radiolokátoru letounu A-50 Mainstay
Kapacita (počet cílů):
vyhledávání a identifikace do 1 000 automatické sledování až 200 automaticky naváděných letounů až 30 manuálně naváděných letounů až 15
Identifikace vzdušných cílů:
ano
Družicový přenos informace za letu:
ano
Přesnost navigace:
na 50 m
Schopnost radiotechnického průzkumu:
ano
Schopnost fotografického průzkumu:
ano
Schopnost průzkumu a analýzy ovzduší:
ano
Schopnost optoelektronického průzkumu:
ano
Dosah radiolokátoru:
vzdušné cíle ve středních a velkých výškách do 500 km vzdušné cíle v přízemních a malých výškách do 250 km vzdušné cíle s malou odrazovou plochou do 200 km hladinové cíle do 350 km pozemní pohyblivé cíle do 200 km v pasivním režimu do 1 000 km
Pracovní kmitočet radiolokátoru:
2 až 4 GHz
Maximální impulzní výkon:
min. 1MW
Otáčení antény:
provozní - 6 otáček za minutu pohotovostní - 0,25 otáčky za minutu
Kompletní obsluha / směna:
24 osob 5 členů letové osádky 15 operátorů - specialistů 3 technici 1 velitel
Běžná operační výška:
10 000 m
Hlídkovací rychlost:
700 - 800 km/h
Vytrvalost bez tankování za letu:
4 až 5 hodin ( 5 000 km )
Vytrvalost s tankováním za letu:
20 hodin +
Poznámky:
V současné době je již k dispozici modernizovaná verze A-50M.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#255535
Version : 0
.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#591160
Version : 0
23.03.2018 bolo on satelitných záberoch Russian military base Chumajnim identified the other airplane And-50.
.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#595977
Version : 0
And-50 over North Hamau (North of Hama), 10.04.2018 .
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#597305
Version : 0
Possible active A-50 of the Russian Air Force: Red 43, registration unknown, 1987 Red 51, registration unknown, 1988 Red 46, registration unknown, 1983 Red 50, registration unknown, 1987
The preserved A-50 aircraft, including the "old crates", can probably be identified by the following tail numbers: 10 (prototype), 15 (possibly prototype), 17, 20, 30, 46, 38, 34, 39, 48,31, 32, 49, 35, 36, 40 and 51.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50-kod-NATO-Mainstay-A-t2028#746646
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.