Heinkel He 111 H-22

     
Název:
Name:
Heinkel He 111 H-22 Heinkel He 111 H-22
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 111 H-22
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1944 Ernst Heinkel AG (?), Rostock-Marienehe (?) /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
80+
přestavba z He 111 H-16 a He 111 H-20 / rebuilt of He 111 H-16 and He 111 H-20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1938 (prototyp / prototype He 111 V19)
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,60 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
16,40 m 53ft 9,66in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
87,60 m2 942.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 211 F-2
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 986 kW (1340 PS)
Jumo 211 F-2
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 1322 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: - kg (1x Fi 103 A-1 [V1])

obranná výzbroj: 1x MG 131, 1x MG 81 Z, 4x MG 15
bomb load: - lb (1x Fi 103 A-1 [V1])

defensive armament: 1x MG 131, 1x MG 81 Z, 4x MG 15
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Heinkel He 111 H Varianten, Flugzeug Profile 18
Punka, G.: Heinkel He 111 in Action, Squadron-Signal Publucations, 2002
Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#381867 Version : 0
Heinkel He 111 H-22


By the end of 1943, most of the launch pads of the German flying bombs V-1 had been destroyed. Therefore, tests of an alternative launch method, from a carrier aircraft, were initiated at Peenemünde. Because of this, several Heinkel He 111 H-21 machines were modified on the production line to receive a single flying bomb mount under the wing between the right engine and fuselage. This version was designated the H-22, and some H-16 and H-20 machines were also converted to this form at service plants. After testing, the machines were handed over to KG 53, which used them from July 1944 for night launches of the V-1 on Britain, with over 1,200 launches. The H-22s were also used to test the Fritz X missile or various glide torpedoes.



Source:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/he111h.html
www.eads.net
modelingmadness.com
www.historyofwar.org
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#251050 Version : 0
He 111 H-22 is displayed when you launch the flying bombs V1 (Fi 103)..
Heinkel He 111 H-22 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#412725 Version : 0
He111 H-22 captured during V1 launch [ Fi 103 A-1).
Heinkel He 111 H-22 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#75495 Version : 0
He 111 H-22 (5K+GA) belonging to the Stab/KG 3 before take-off on the operating years, the summer of 1944.

Source: see above.
Heinkel He 111 H-22 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#381871 Version : 0

Citace - Aubi :

Because it was on a production line adapted for several machines Heinkel He 111 H-21, which came under the wing between the right engine and the fuselage pylon for a flying cougar.

This snímok proves that the He 111 H-22 could niesť strelas -1 aj in závesníku umiestnenom between ľavým motorom and trupom.

http://histomil.com
.
Heinkel He 111 H-22 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-H-22-t20082#536855 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more