KM m 8 (Baujahr 1935)

Sd.Kfz.7
     
Název:
Name:
KM m 8 (typ 1935) KM m 8 (Model 1935)
Originální název:
Original Name:
KM m 8 (Baujahr 1935)
Výrobce:
Producer:
Krauss-Maffei, Mníchov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
307 (Fgst.Nr. 8074-8380)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
11
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11000 kg 24251 lb
Celková délka:
Overall Length:
6690 mm 21ft 11,38in
Celková šířka:
Overall Width:
2350 mm 7ft 8,51in
Celková výška:
Overall Height:
2760 1) mm 9ft 0,65in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1ft 4,14in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 52 B/TU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3)

neskôr

Maybach HL 52 STU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3) - od Fgst.Nr. 8169
Maybach HL 52 B/TU (6 cyl., gasoline, water cooled, 5.200 ccm)

later

Maybach HL 52 STU (6 cyl., gasoline, water cooled, 5.200 ccm) - starting with Fgst.Nr. 8119
Výkon:
Power:
85.8 kW při 2600 ot/min 115 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R) Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31.1 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
35 km/h 21.7 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km 155.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
11 osôb a 500 kg náklad
ťah prívesu - 8 ton
11 men and 500 kg payload
Towed load - 8 metric ton
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Zgw. 46/360/180 Typ C


1) S natiahnutou plátenou strechou.
Tracks:
Zgw. 46/360/180 Typ C


1) With canvas cover.
Zdroje:
Sources:
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-Baujahr-1935-t195631#563181 Version : 0
KM m 8 Baujahr 1935 (2.produkčná séria) sa compared to staršiemu model KM m 8 Baujahr 1934 vyrábal len in materskej firm Krauss-Maffei. Premiestnenie and zmenšenie volume hlavnej tank, that sa had been assembled under the prednú seat malo for dôsledok that kabína crew could even prekonštruovaná and znížená about 110 mm. Team vznikol characteristic "degree" between poslednou seat and cargo priestorom, under one sa gives KM m 8 Baujahr 1935 rozoznať. The support frame of the vehicle sa make a long story short about 46 mm and hnacie wheel pásovej part of the chassis of the sa shifted 25 mm smerom back. At the same time bol priemer of this hnacieho kolesa zväčšený zo 727 mm to 735 mm. The core glass bolo nižšie and gave sa sklápať.

Modifikácie introduced during production:
From Fgst.Nr.8119 boli altered footed the pedal, and the vehicle frame.
From Fgst.Nr.8169 sa started montovať a modified Maybach HL 52 STU. For real predný fender sa started montovať externý the air filter. Modified sa frame and the radiator.
From Fgst.Nr.8227 sa except making osi opäť modified the frame and the radiator.

Pôvodná produkcia nemala mounted navijak, the sa dabbled dodatočne.

*source:
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer B 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
www.ebay.de.
KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


KM m 8 (Baujahr 1935) -


URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-Baujahr-1935-t195631#563474 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more