CZE - Avia A60

Avia A60
     
Název:
Name:
Avia A601) Avia A601)
Originální název:
Original Name:
Avia A601)
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu superstructure carrier
Výrobce:
Producer:
Daewoo Avia a.s., Praha
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.11.2000
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
(~250 000 vozidel řady Avia řady A / ~250 000 vehicles of Avia Series A)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.199R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
27302) kg 60192) lb
Užitečné zatížení:
Payload:
32603) kg 71873) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5990 kg 13206 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
3500 kg 7716 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
9490 kg 20922 lb
Celková délka:
Overall Length:
63354) mm 20ft 9.5in4)
Celková šířka:
Overall Width:
2130 mm 7ft
Celková výška:
Overall Height:
2300 mm 7ft 6.5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
195 mm 8in
Rozvor:
Wheelbase:
34005) mm 134in5)
Rozchod:
Track:
1750 mm - přední náprava
1650 mm - zadní náprava
69in - front axle
65in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní brzda - vzducho-kapalinová, dvouokruhová
parkovací brzda - pružinová
service brake - pneumatic-hydraulic, dual-circuit
parking brake - spring-type
Elektrický systém:
Electrical System:
12 V

alternátor PAL-KROMĚŘÍŽ 443 113 516 673, 14 V / 70 A

akumulátorová baterie:
Topla 12 V-100 Ah
nebo
Varta 60038 12 V-100 Ah
nebo
Varta 60044 12 V-100 Ah
12 V

alternator PAL-KROMĚŘÍŽ 443 113 516 673, 14 V / 70 A

accumulator battery:
Topla 12 V-100 Ah
or
Varta 60038 12 V-100 Ah
or
Varta 60044 12 V-100 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
205/75R 17,5 / 215/75R 17,5
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
D 421.76.00
- vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu
- počet válců: 4
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 110 mm
- objem válců: 3 596 cm3
- maximální točivý moment: 340 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 76 kW (103 PS) při 2400 ot/min

nebo

D 421.85.00
- vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu
- počet válců: 4
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 110 mm
- objem válců: 3 596 cm3
- maximální točivý moment: 420 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 85 kW (116 PS) při 2400 ot/min
D 421.76.00
- four-stroke, OHV, in-line, liquid cooled, direct injection, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
- number of cylinders: 4
- bore: 4.02 in
- stroke: 4.33 in
- swept volume: 219 cu in
- maximum torque: 833 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 102 hp at 2400 rpm

or

D 421.76.00
- four-stroke, OHV, in-line, liquid cooled, direct injection, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
- number of cylinders: 4
- bore: 4.02 in
- stroke: 4.33 in
- swept volume: 219 cu in
- maximum torque: 251 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 114 hp at 2400 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF S5-42
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

MT-10
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

5PS36M
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

6PS51
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 6+1
ZF S5-42
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

MT-10
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

5PS36M
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

6PS51
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučová, s bezazbestovým obložením, s tlumičem záběru, axiálně odpružená, hydraulické ovládání dry, single-plate, asbestos-free lining, axially sprung, hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l 26.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
115 km/h 71.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
17 l/100 km 16.62 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
17 ° / 9,86) °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Vozidlo bylo vyráběno ve čtyřech verzích s různou délkou rozvoru. Údaje uvedené v tabulce platí pro verzi A60N. Údaje pro verze K, L a EL viz poznámky.
2) K: 2690 kg L: 2745 kg EL: 2795 kg
3) K: 3300 kg L: 3245 kg EL: 3195 kg
4) délka podvozku, K: 5385 mm L: 7085 mm EL: 8385 mm
5) K: 2750 mm L: 3750 mm EL: 4450 mm
6) K: 17 ° / 13 ° L: 17 ° / 8 ° EL: 17 ° / 6 °
1) Vehicle was manufactured in four versions with different wheelbase. Specifications in the table are for A60N version. For specifications of K, L and EL versions see following notes.
2) K: 5930 lb L: 6052 lb EL: 6162 lb
3) K: 7275 lb L: 7154 lb EL: 7044 lb
4) chassis length, K: 17ft 8in L: 23ft 3in EL: 27ft 6in
5) K: 9 ft L: 12ft 4in EL: 14ft 7in
6) K: 17 ° / 13 ° L: 17 ° / 8 ° EL: 17 ° / 6 °
Zdroje:
Sources:
www.avia.cz
www.automobilrevue.cz
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546913 Version : 0
Avia A60

In the context of privatization bought the prague car manufacturer Avia in 1995, south Korean company Daewoo and renamed it to Daewoo Avia. In 1997 started the production of the new generation of the truck series And to replace the long-produced a series of A21 and A31. It was about the models A60, A65, A75 and A80, which were compared to the previous series offered in a wider mass range. Despite the considerable similarities with the older cars A21 and A31 it was practically brand new automobiles, characterized by using a new riveted frame, rigid front axle, front disc brakes, the smaller wheels and the engines on the performance 76 kW or 85 kW complying with the emission standard EURO 2. The driver's cabin remained the same, however, underwent a modernization and a few exterior modifications to improve aerodynamics, and the use of more plastics to reduce weight and fuel consumption. Redesigned was its interior. The most important change, however, imagined the possibility of its tipping, and thereby achieve a significantly better access to the engine.

Compared to the previous generation A21 and A31 however, there were a series of new vehicles range And significantly smaller, while some models have arisen only in the hundreds of pieces. The avia series A60, A65, A75 and A80 were produced in 13. November 2000. The need for a new competitive car in the weight category of 6 to 9 tons led to the development of type-D series (D60, D65, D75, D80, D85, D90, D100, D110 and D120) without links to the original French license cars Saviem.

Trucks Avia A60 were for the needs of the staff and facilities of the scope the Ministry of defence of the CZECH republic delivered in valníkovém and the execution. Due to the significant expansion of the older generation cars A21 and A31, however, were procured in very limited quantities. Between their user belonged to, for example, the Office of the operation and services of the MO, in whose ranks served and the type of Avia A70. Harder A75 operated communications and information systems Agency or litoměřický Měřičský institute of the subordination of the Military intelligence, which in favor provides "signals intelligence"..
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#547003 Version : 0
Avia A60L-SKVP (VPZ 396 53-77, year of production 1997) operated by the Military Historical Institute, c. 2006.
CZE - Avia A60 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546945 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more