POL - Honker

     
Název:
Name:
Honker1) Honker1)
Originální název:
Original Name:
Honker
Výrobce:
Producer:
Fabryka Samochodów Rolniczych, Poznań /
Lubelska Fabryka Samochodów Ciężarowych, Lublin
Wytwórnia Silników Wysokoprężnych Andoria, Lublin
International Truck Alliance, Lublin
DZT Tymińscy, Lublin
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1988-DD.MM.RRRR (dosud) z toho / from that:
DD.MM.1988-DD.MM.1996 FSR
DD.MM.1997-DD.MM.2001 DMP
DD.MM.2002-DD.MM.2003 Andoria-Mot
DD.MM.2003-DD.MM.2007 Intrall Polska
DD.MM.2009-DD.MM.RRRR DZT Tymińscy
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3500+:
- 1990: 589
- 1992: ~450
- 1994: 314
- 1995: 288
- 1997: 155
- 1998: 232
- 1999: ~350
- 2000: ~200
- 2001: 30-40
- 2002: 140
- 2003: 278
- 2004: ~490
- 2005: 177
- 2006: 245
- 2007: 35
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1979 prototyp PW-1 / PW-1 prototype
DD.MM.1981 prototyp PW-2 / PW-2 prototype
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 (max 1 + 8)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2350 kg 5181 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
850 kg 1874 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
3200 kg 7055 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
15002) kg 33072) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
4700 kg 10362 lb
Celková délka:
Overall Length:
47903) mm 15ft 8,58in3)
Celková šířka:
Overall Width:
1870 mm 6ft 1,62in
Celková výška:
Overall Height:
2190 mm 7ft 2,21in
Světlá výška:
Ground Clearance:
220 mm 8,66in
Rozvor:
Wheelbase:
2827 mm 111,3in
Rozchod:
Track:
1635 mm - přední náprava
1630 mm - zadní náprava
64,3 - front axle
64,1 - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
kapalinové, dvouokruhové, kotoučové (přední náprava) a bubnové (zadní náprava) brzdy

provozní brzda - dvoukruhová, kapalinová, s posilovačem
parkovací brzda - mechanická
hydraulic, dual circuit, disc (front axle) and drum (rear axle) brakes

service brake - dual-circuit hydraulic power-assisted
parking brake - mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 12 V
alternátor: 70 A
akumulátor: 6SM 100KUCa, 12 V / 100 Ah
nominal voltage: 12 V
alternator: 70 A
batteries: 6SM 100KUCa, 12 V / 100 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
7,5R16C-G90 nebo / or 235/75 R15
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Andoria 4CTi90-1BE
- řadový, kapalinou chlazený, s nepřímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 4
- vrtání: 90 mm
- zdvih: 95 mm
- objem válců: 2417 cm3
- maximální točivý moment: 205 Nm při 2000 ot/min
- maximální výkon: 66 kW při 4100 ot/min
Andoria 4CTi90-1BE
- in-line, liquid cooled, with indirect injection, diesel
- number of cylinders: 4
- bore: 3.54 in
- stroke: 3.74 in
- swept volume: 147.5 cu in
- maximum torque: 151.2 lb.ft at 2000 rpm
- maximum power output: 88.5 hp (89.7 PS) at 4100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
TS5-21
- mechanická, synchronizovaná
- počet rychlostí: 5+1
TS5-21
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučová, s centrální pružinou, mechanicky ovládaná dry, single plate, with diaphragm spring, mechanical control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
110 l 24.2 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
115 km/h 71.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
12,24) l/100 km 23.154) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
40 ° 89 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 44 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31,5in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) technické údaje platí Honker 2000
2) bržděný přívěs, 750 kg nebržděný
3) s navijákem
4) silnice, mimo město, 50% užitečného zatížení
1) specifications are for Honker 2000
2) trailer with brakes, 1653 lb without brakes
3) with winch
4) on road, outside city, 50% payload
Zdroje:
Sources:
Honker - návod k obsluze a údržbě, AUTO MAX, srpen 2003
Drążkiewicz, S.: Samochód osobowo-terenowy Tarpan 4WD Honker, Bellona, 2003
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honker
URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#471418 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Honker z výzbroje polské armády, Bahna 2003, květen 2003.
POL - Honker - (©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#69711 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

LOSOT 2 (Lekki Opancerzony Samochód Osobowo-Terenowy) - druhý prototyp lehkého obrněného vozidla na veletrhu MSPO 2004. Jedná se o předchůdce typu Skorpion 3 postaveného pro nasazení v Iráku. LOSOT 2 vyrobený v závodě 4. Okręgowe Warsztaty Techniczne nepřesáhl stádium prototypu.


URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#125062 Version : 0
Honker 4x4 Hard Top (UA 04570)
Radom 2011
POL - Honker -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#466497 Version : 0
Honker 4x4 Hard Top (UA 03?81)
Radom 2011
POL - Honker -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#466498 Version : 0
Honker, listopad 2008.
POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


POL - Honker -


URL : https://www.valka.cz/POL-Honker-t18773#471742 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more