Kdf 82 (Kfz. 1)

Kdf 82 (Leichter personenkraftwagen, Kfz. 1)
     
Název:
Name:
Kdf 82 Kdf 82
Originální název:
Original Name:
Kdf 82
Výrobce:
Producer:
KdF-Wagen, Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50435
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
668 kg 1473 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
507 kg 1118 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1175 kg 2590 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
3740 mm 12 ft 3 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
1600 mm 5 ft 3in
Celková výška:
Overall Height:
1650 mm 5 ft 5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11 ⅜ in
Rozvor:
Wheelbase:
2400 mm 94 ½ in
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:

objem 1130 cm3
Výkon 25 HP

capacity 1130 ccs
Power 25 HP
Převodovka:
Gearbox:
4 stupňová, mechanická 4 gears, mechanical
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40 l 8.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
8,5 l/100 km 33.23 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
450 km 280 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
300 km 186 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
60 ° / 38 °
Svah:
Gradient:
21 ° 47 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
- m -
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,22 m 9 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,45 m 18 in
Uživatelské státy:
User States:


...


...
Poznámka:
Note:
Vojenské označenie: Kfz 1 Military mark: Kfz 1
Zdroje:
Sources:
Translation of concerning German Military Transport Vehicle and Equipment as at 10.4.40; Air Ministry (A.I. 12)
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#543171 Version : 0
Drawing

mnogoavtomobilej.narod.ru
.
Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#546252 Version : 0
Farebné elevation uverejnené with láskavým courtesy of the author.

http://www.german.o5m6.de/[/resources].

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Author Website : o5m6.de
Published with authors permit

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Author Website : o5m6.de
Published with authors permit

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Author Website : o5m6.de
Published with authors permit

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Author Website : o5m6.de
Published with authors permit

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Author Website : o5m6.de
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#546258 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vojenská verze VW 60 (předválečná verze VW brouk), jednoduchá plechová karoserie s výztužnými prolisy. Běžně nazýván „kübelwagen“ což je ale označení všech vozidel této třídy tedy lehkých osobních teréních automobilů. VW 82 byl vyroben v největším počtu, bylo jich celkem v letech 1939 - 45 vyrobeno 52 000 kusů a název je (aspoň v Čechách) spojen právě s ním. Ve skutečnosti pochází od starších vozidel a vojenský název VW 82 byl podle určení Kfz. 1, Kfz. 2 spojovací, Kfz 2/40 opravárenský a Kfz. 3 průzkumný.


Vůz měl přes to, že měl náhon jen na zadní kola a neměl uzávěrku diferenciálu, dobré jízdní vlastnost v terénu, přesto byly vyráběny i varianty 4x4 pod označením VW 87. Vozy se dodnes objevují na různých ukázkách a mnoho je jich jak v muzeích i v soukromých rukou.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160908 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VW 82 sice neměl uzávěrku diferenciálu, ale zato měl samosvorný diferenciál na principu kolíčků, zavíral se při poměru (tuším) 1:1,3. Byl ale velice háklivý na přesné seřízení vůlí při montáži, vymezovala se tenkými planžetami.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160967 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Něco málo z Lešan 2006.


Foto autor
Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160782 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Opět Lešany, ale rok 2004
Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160786 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kübelwagen (česky často láskyplně nazýván "kaďour") v trochu jiné kamufláži
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübel - Kratochvílův mlýn, červen 2002

Kübel - Kratochvílův mlýn, červen 2002
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübel, Kratochvílův mlýn, 2002

Kübel, Kratochvílův mlýn, 2002
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#177184 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Během války donutil nedostatek benzínu v Německu vyvinout a přestavět řadu vozů KdF na pohon dřevoplynem. Tento typ byl označován jako KdF 230.
Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#177188 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Celožlutý kubelwagen za druhé sv.války. Na dveřích hmotnostní tabulka, na hnací nápravě "sněžné řetezy"


Zdroj: www.ebay.de
Kdf 82 (Kfz. 1) - www.ebay.de 270256751754

www.ebay.de 270256751754
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#262496 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

KDF VW 82 "Kübelwagen"


Vedle řady trofejních štábních limuzim sloužily po válce i v našem letectvu také "terénní" KDF VW 82.
Na př. u 23. lpr jsou tyto automobily VW 82 s VPZ č. 19147, 19188, 23518, 23521 zaznamenány v období 1951/52. (Uváděny v Rozkazech velitele 23. lpr).


Zdroj: SpA Olomouc - Fond č. 611 - (TR a DR 1951/52)
"11. letecká základna a její předchůdci" - Svět křídel 2008
Kdf 82 (Kfz. 1) - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#297743 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vzácny záber na VW 82 Kübelwagen používaný v Československej armáde ešte začiatkom päťdesiatych rokov ...


Zdroj : Československá armáda 1954 č. 10
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübelwagen v ČSĽA.

Kübelwagen v ČSĽA.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#300988 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more