Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros B.II

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros B.II Albatros B.II
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros B.II
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1914-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    DD.MM.191R-DD.MM.191R Bayerische Flugzeugwerke AG, München /
    DD.MM.1917-DD.MM.191R Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, Berlin /
    DD.MM.191R-DD.MM.191R Albatros Militär Werkstätten, Warszawa /
    DD.MM.191R-DD.MM.191R Mercur Flugzeugbau GmbH, Berlin /
    DD.MM.1915-DD.MM.1915 Svenska Aeroplanfabriken, ?
    DD.MM.1915-DD.MM.1917 AB Södertelge Verkstäder, Södertälje
    DD.MM.1916-DD.MM.1917 Nordiska Aviatikbolaget AB, Stockholm
    DD.MM.1918-DD.MM.1925 Flygkompaniets tygverkstäder Malmslätt, Malmslätt
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1914-DD.MM.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1913
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    723 kg 1594 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1071 kg 2361 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,80 m 41ft 11,93in
    Délka:
    Length:
    7,63 m 25ft 0,38in
    Výška:
    Height:
    3,15 m 10ft 4,01in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,12 m2 431.85 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo
    Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k nebo
    Benz Bz.II o výkonu 88 kW/120 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.I, power 99 hp, or
    Mercedes D.II, power 118 hp, or
    Benz Bz.II, power 118 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    188 kg 415 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    105 km/h v 0 m 65.2 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 800 m 10 min to 2625 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3000 m 9843 ft
    Dolet:
    Range:
    700 km 435 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#402428Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albatros B.II je dvouplošný průzkumný letoun zkonstruovaný pro německé letectvo Ernstem Heinkelem v roce 1913 (Ernst Heinkel, pozdější zakladatel firmy Heinkel, by v té době konstruktérem ve firmě Albatros Flugzeugwerke). Konstrukčně vycházel Albatros B.II z předchozího typu B.I, který dostal nové křídlo s menším rozpětím ale silnějším profilem, který umožňoval lepší letové parametry. Trup byl oproti Albatrosu B.I zesílen a vyztužen a byla v něm umístěna větší palivová nádrž. V přídi letounu byl nainstalován vodou chlazený motor (náporový vodní chladič byl umístěn na náběžné hraně horního křídla) Mercedes D.II.
    Letoun byl poprvé zalétán v srpnu 1914 a o měsíc později dosáhl výškového rekordu výkonem 4500m. Sériová výroba letounu byla zahájena v říjnu 1914 a vyrobené letouny byly zařazovány k průzkumným letkám německého letectva. Zde vydržely až do začátku roku 1916 kdy byly nahrazeny novými letouny Albatros C.I a C.II. Albatrosy B.II byly potom staženy k výcvikovým útvarům kde vydržely do konce války. Po válce je jako kořistní používaly letectva Švédska (do roku 1919) a Polska (do roku 1920) kde byly využívány i v průběhu Polsko-Sovětského konfliktu. 35ks tohoto typu využívalo i naše prvorepublikové letectvo a to hlavně k výcviku v leteckém učilišti Cheb.

    Zvláštností letounu Albatros B.II je jeho využívání pro testy výzbroje. Při pozorovacích letech bylo obvyklé že pozorovatel byl vyzbrojen karabinou či ručními granáty pro útoky na pozemní cíle. Později na tomto letounu byla zkoušena pokusná montáž dvojice kulometů Maxim ráže 7,65 mm. Tyto kulomety byly umístěny na speciální konstrukci, které je držely v bezpečné vzdálenosti od okruhu vrtule. I když tato modifikace dala Albatosům možnost stíhat nepřátelské průzkumné letouny došlo díky zvětšení zátěže vlivem montáže ke snížení rychlosti letounu takže kulomety byly obvykle demontovány.

    Zdroje:

    www.wikipedia.org
    V. Němeček: Vojenská letadla 1
    Archiv autora
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#182706Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albateos B.II s pokusně instalovanými kulomety Maxim ráže 7,65 mm. Fotografie je převzata ze serveru www.earlyaviator.com .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#182713Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albatros B.II Švédského letectva kde létal pod označením Sk-1.Fotografie je převzata ze serveru http://hem.passagen.se


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#182714Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albatros B.II německého letectva.Fotografie je převzata ze serveru www.airwar.ru .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#182715Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Zdroj : http://www.theaerodrome.com/ a http://pl.wikipedia.org/




    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#190839Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vzácne fotografie tohto lietadla počas letu v Bavorských Alpách.


    zdroj: http://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list




    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#232709Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Albatros B.II v krakovském muzeu

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#295633Version : 0
    MOD
    Avatar
    The museum of Linkoping, own photo
    The aircraft in Svedsku introduced under the oznacenim Sk 1..






    URL : https://en.valka.cz/topic/view/18572#543778Version : 0
    MOD