Heinkel He 178

     
Název:
Name:
Heinkel He 178 V1 Heinkel He 178 V1
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 178 V1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG , Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
27.08.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1620 kg 3571 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1998 kg 4405 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m 23 ft 7 ½ in
Délka:
Length:
7,48 m 24 ft 6 ½ in
Výška:
Height:
2,10 m 6 ft 10 ⅝ in
Plocha křídla:
Wing Area:
9,10 m2 97.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
219 kg/m2 44.85 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Heinkel HeS 3
- maximální tah: 4,9 kN
Heinkel HeS 3
- maximum thrust: 1002 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
700 km/h v 0 m 435 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
580 km/h v ? m 360 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2001) km 1241) mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) teoreticky 1) theoretical

Zdroje:
Sources:
Heinkel - Chronik und Typenblätter der Firma Heinkel-Flugzeugbau. Aviatik Verlag Peter Pletschacher, Planegg 1989. ISBN 3-925505-08-3.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#38579 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Heinkel He 178

Jde o první proudový letoun který se vznesl vlastní silou. Konstruován byl v továrně Heinkel v Rostock-Marienehe. První popudem ke konstrukci byl návrh Hanse von Ohaina, který pracoval na univerzitě v Gőttingenu při vývoji proudových motorů jako asistent profesora Pohla. Toto se stalo někdy v roce 1936 a Ernst Heinkel projevil o nový pohon zájem. Již v roce 1937 se povedlo rozběhnout první motor (HeS 2A) s tahem 80 kp, který se později zvyšoval, u dalšího typu (HeS 3B) se povedlo navýšit tah až na 496 kp. Pro tento motor byl u Heinkela zkonstruován zkušební letoun, jenž měl ověřit chování jednotky a letounu s tímto pohonem za letu. Letoun dostal označení He 178 V1, jeho první vzlet je datován na 27. srpna 1939, což je i první vzlet takového letounu na světě. Pilotem stroje byl Erich Warsitz a let se odbyl na továrním letišti v Marienehe.

He 178 byl malý letoun stavěný kolem motoru HeS 3, dokonce i pilot seděl vysoko díky tomu, že pod jeho sedačkou procházel kanál vstupu vzduchu, a z důvodu "obestavění" motoru byl letoun postaven jako hornoplošník. Prostě s takto "výkonným" motorem se muselo šetřit všude. Vedením projektu se údajně zabýval sám E. Heinkel, na rozdíl od jiných konstrukcí svěřených bratrům Günterům. Stroj byl financován zcela z peněz firmy bez přispění Říšského ministerstva letectví (RLM). Letoun měl kovový trup a dřevěná křídla, vše zcela standardní konstrukce a spočíval na klasickém podvozku záďového typu. Na některých fotkách se zdá že ostruha je vyšší a letoun tak stojí skoro vodorovně, ale nejsem si jist není li to stroj bez motoru. Přes velmi solidní výkony a předvedené vlastnosti byl zájem ze strany RLM jen velmi slabý. Předvádění které se konalo 1. listopadu 1939 se kromě jiných vysokých důstojníků zúčastnili i Milch a Udet. Dokončený druhý prototyp He 178 V2 byl kvůli nezájmu oficiálních míst sešrotován ještě před svým prvním letem. První vyrobený He 178 V1 byl posléze předán do leteckého muzea v Berlíně a zde v roce 1943 zničen při náletu.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#67542 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První prototyp He 178 V1 při svém úvodním vzletu 27. srpna 1939.
Heinkel He 178 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#67546 Version : 0
The second prototype He 178 V2 was not flown.
Heinkel He 178 - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#471858 Version : 0
source:
www.youtube.com

Heinkel He 178 - He 178

He 178
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#660509 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more