Valtion Lentokonetehdas Humu

     
Název:
Name:
Valtion Lentokonetehdas Humu Valtion Lentokonetehdas Humu
Originální název:
Original Name:
Valtion Lentokonetehdas Humu
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.08.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2050 kg 4519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2895 kg 6382 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,67 m 35ft 0,07in
Délka:
Length:
8,03 m 26ft 4,13in
Výška:
Height:
3.63 m 11ft 10,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,41 m2 208.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63 o výkonu 684/930 k
třílistá stavitelná vrtule
Shvetsov M-63, power 917 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
430 km/h v 4600 m 267.2 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 4000 m 5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet LKK-42 ráže 12,7 mm 2x 12.7 mm LKK-42 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- kopie Brewsteru B-239 Buffalo
- křídla byla dřevěná, kvůli tomu musely být nádrže přesunuty do trupu, jako motor byl vybrán kořistní Švecov
- motor byl testován v létě 1943 na Brewsteru BW-392, který byl zničen při havárii, přesto ale byla objednána série 50 strojů
- v červnu 1944 byla objednávka zrušena kvůli již nevyhovujícím výkonům, přesto byl dokončen prototyp HM-671
- v lednu 1945 byl předán letectvu, již po dvou měsících byl uskladněn, a dnes se nachází v muzeu v Jyväskylä
-
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Keskinen, Kalevi; Stenman, Kari; Niska, Klaus. Brewster Model 239, Suomen Ilmavoimen Historia 1. Apali OY, Tampere 1995. ISBN 952-5026-02-7.
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Humu-t182854#534506 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Humu-t182854#534511 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more