Messerschmitt Me 209 V6

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 209 V6 Messerschmitt Me 209 V6
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 209 V6
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.04.1944 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1943-DD.04.1944 zahájení konstrukce - dokončení
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3475 kg 7661 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4200 kg 9259 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,950 m 35ft 11,1in
Délka:
Length:
9,630 m 31ft 7,12in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,20 m2 185.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
244,186 kg/m2 50.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 213 E kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k) při 3 250 ot/min, bojový výkon s GM-1 - 1 243 kW (1 690 k) v h= 10 000 m a bez GM-1 – 938 kW (1 275 k) v této výšce.
Vrtule: trojlistá Junkers VS-19 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm.
Junkers Jumo 213 E twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine, rated 1,726 hp at 3,250 rpm for take-off and combat power with GM-1 - 1,667 hp at 3,250 rpm at 32,708 ft and without GM-1 – 1,258 hp at 32,808 ft,
driving a three-blade Junkers VS-19 propeller constant-speed type diameter of 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
540 l
a 120 l pro směs GM-1
118. UK gallons (172.7 US gallons) and
26.4 UK gallons (37.7 US gallons) for nitrous oxide injection systems
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
735 km/h v 10000 m 456.7 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v ? m 304.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 70 granátů a
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uloženými v kořenech křídel, 250 nábojů pro každý.
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 108 cannon firing through the propeller hub with 70 rounds and
two fixed forward-firing 0.79 inch
MG 151/20 cannons mounted in root wings, 250 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl zkoušen až přibližně do poloviny roku 1944, kdy byl celý program Me 209 II ukončen.
Tento prototyp měl být vzorovým kusem pro Me 209 A-2, tedy v případě, že by se dostal do výroby.
-
Zdroje:
Sources:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters, Vol. I., London, UK, 1960.
Letectví a kosmonautika č. 14, ročník LXV., 5. 7. 1989, Václav Němeček, Letadla 39-45, Messerschmitt Me 209 II, str. 29., Vydavatelství Naše vojsko, Praha 6, ISSN 0024-1156.
http://users.skynet.be/.../Messerschmitt%20Me%20209.htm
en.wikipedia.org
www.militaryfactory.com
http://me109.airwar1946.nl/family/me209.htm
http://www.airvectors.net/avbf109_3.html#m1
archiv autora

Messerschmitt Me 209 V6 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V6-t180099#528544 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more