Messerschmitt Me 262 C-1a

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 262 C-1a Messerschmitt Me 262 C-1a
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 262 C-1a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype (W.Nr. 130186)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1941 (Me 262 V1)
27.02.1945 (Me 262 C-1a)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4480 kg 9877 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7800 kg 17196 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8260 kg 18210 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,510 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,605 m 34 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
3,850 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový turbojet+rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
2x Jumo 004 B-3
- maximální tah: 8,83 kN


1x Walter HWK 109-509 (R II-211/3)
- maximální tah: 16,8 kN
2x Jumo 004 B-3
- maximum thrust: 1985 lbf


1x Walter HWK 109-509 (R II-211/3)
- maximum thrust: 3777 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
922 km/h v 6000 m 573 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 8000 m 3 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
4951) km 3231) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
7452) km 4632) mi
Výzbroj:
Armament:
4x 30mm kanón MK 108 v přídi (každý 100 nábojů) 4x 30mm MK 108 cannon in the nose (100 rounds each)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) v 16000 m
2) v 11700 m
1) at 52493 ft
2) at 38386 ft
Zdroje:
Sources:
Balous, M., Rajlich, J.: Messerschmitt Me 262, MBI, 1995
Baker, D.: Messerschmitt Me 262, Crowood, 1997
Griehl, M.: Messerschmitt Me 262 - Varianten, Flugzeug Profile, 1993
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 1, AJ-Press, 1996
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 2, AJ-Press, 1997
http://de.wikipedia.org/wiki/Me_262
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-C-1a-t17616#64642 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Messerschmitt Me 262 C Heimatschützer


Me 262 C-1a
Na konci roku 1944 bylo rozhodnuto upravit Me 262 do role přepadové stíhačky vybavené přídavným raketovým motorem HWK 509 A (R II-211/3) o tahu 16,8 kN (1702kp) na tekuté palivo pracujícím po dobu tří minut. Při startu se předpokládalo použít dvě startovací rakety Borsig na tuhé palivo o tahu 4,88 kN (495 kp). První let stroje přestavěného z letounu Me 262 A-1a (Werk-Nr. 130186) pilotovaného Gerdem Linderem se uskutečnil 27. února 1945 a letoun dosáhl během tří minut výšky 3000 m. Stroj dostal název Heimatschützer I (ochránce vlasti I) a oficiální označení Me 262 C-1a. Díky přídavným raketovým motorům potřeboval ke startu dráhu nepřevyšující 650 m. Do 22. březne 1945 provedl tento letoun šest zkušebních letů než byl zničen spojeneckými stíhači.


Me 262 C-2b
Jako další verze s přídavným raketovým motorem vznikl Me 262 C-2b Heimatschützer II přestavěný z letounu Werk-Nr. 170074. Poháněly ho dva motory BMW 003 R, které vznikly spojením proudových motorů BMW 003 A s raketovými motory BMW 718 dávajícími po dobu tří minut tah 9,87 kN (1000 kp). Z důvodu neustálých problémů s palivovou instalací těchto motorů se práce na prototypu protahovaly. Nakonec 26. března 1945 provedl Me 262 C-2b svůj první let. Během 1,5 minuty vystoupal do výšky 8200 m a na dosažení 12000 m potřeboval 3,9 minuty. O tři dny později se uskutečnil druhý a zároveň poslední zkušební let tohoto stroje.


Me 262 C-3a
Poslední přepadovou verzí byl Me 262 C-3a Heimatschützer III jehož tři přestavěné exempláře nebyly před koncem války dokončeny. Letouny měly být poháněny dvěma motory Jumo 004 a pod trupem měl být umístěn odhazovatelný raketový motor HWK 509 A. Na trupových pumových závěsnících měly být zavěšeny dvě přídavné palivové nádrže o objemu 600 l.


Zdroj: Marek Murawski - Letadla Luftwaffe část 2 (Intermodel 1997)
Messerschmitt Me 262 C-1a - Me 262 C-1a Heimatschützer I, únor/březen 1945.

Me 262 C-1a Heimatschützer I, únor/březen 1945.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-C-1a-t17616#64641 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more