Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 358 příspěvků vloženo, 1055 editováno a 302 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Vickers Wellington B Mk.IC

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Vickers Type 415 Wellington Mk.IC Vickers Type 415 Wellington Mk.IC
    Originální název:
    Original Name:
    Vickers Type 415 Wellington Mk.IC
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
    DD.MM.193R-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Chester
    DD.MM.19RR-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Blackpool
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2685
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    23.12.1937
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8417 kg 18556 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    11703 kg 25800 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    13608 kg 30000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    26.37 m 86ft 6in
    Délka:
    Length:
    19.69 m 64ft 7in
    Výška:
    Height:
    5.31 m 17ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    78.04 m2 840 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Bristol Pegasus XVIII o výkonu 780 kW Bristol Pegasus XVIII, power 1050 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    378.2 km/h v 4724 m 235 mph in 15500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    289.7 km/h v 4572 m 180 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.7 m/s 1120 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    25 min do 3048 m 25 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5791 m 19000 ft
    Dolet:
    Range:
    2904.9 km 1805 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4103.8 km 2550 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6 x guľomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm


    Pumový náklad: 2 041 kg
    18 x 114 kg (250 lb)
    alebo 9 x 227 kg (500 lb)
    alebo 2 x 907 kg (2000 lb)
    2x .303 Browning Mk.II machine-gun in the front turret
    2x .303 Browning Mk.II machine-gun in the rear turret
    2x .303 Browning Mk.II or Vickers Kmachine-gun in the waist positions


    Bomb load: 4,500 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ovčáčík, Michal and Susa, Karel. Vickers-Armstrongs Wellington Medium Bomber variants. Prague, Czech Republic: 4+ Publications, 2003. ISBN 80-902559-7-3.
    Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1.
    Andrews, C.F. The Vickers Wellington I & II (Aircraft in Profile 125). Leatherhead, Surrey: Profile Publications Ltd., 1967.
    Hall, Alan W. Vickers Wellington, Warpaint Series No. 10. Husborne Crawley, Berfordshire: Hall Park Books Ltd., 1997.
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=57
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#64129Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vickers Wellington Mk.I C - Trup, krídla, motory a systémy sú zhodné s Mk.IA. Spodná strelecká veža FN 9 sa v praxi ukázala byť nepoužitelnou a preto bola odstránená. Na oboch stranách trupu boli vytvorené bočné strelištia, každé s jedným guľometom Browning .303 alebo Vickers K. Okná týchto strelíšť sú tvarované podľa geodetickej konštrukcie trupu.
    Firemné označenie znelo Type 405. Dodávky letectvu začali v apríli 1940. Celkovo sa vyrobilo 2689 lietadiel. Z tohoto počtu bolo 1056 vyrobených závode vo Weybridge, 1583 v Broughtone a 50 závode Squires Gate v Blackpoole. Štyri lietadlá boli ešte počas výroby prestavané na prototypy ďalších verzií.
    U 138 lietadiel Mk.IC bola upravená bombovnica, aby mohla pojať dvojicu 730 kg (1610 lb) torpéd. Pod firemným označením Type 453 bolo vyrobených 33 lietadiel s bombovými závesníkmi umožňujúcimi niesť jednu 1814 kg (4000 lb) bombu.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#64130Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vickers Wellington Mk.IC (L7818, AA-R) od 75. perutě RAF na letišti Feltwell, 7. července 1941. Ward



    Zdroj: www.pewteraircraft.com



    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#214343Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    V strede stojí jej starý otec mojej manželky, v tom čase príslušník opravovní PL delostreleckej techniky. Ako obyvateľ mestskej časti Petržalka (po roku 1938 pripadla Nemecku) musel narukovať k Wehrmachtu.


    Zdroj : súkromný archív mojej manželky

    Holandsko 15.07.1940
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#295750Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    K typickým představitelům Wellingtonů Mk.IC užívaných 311. perutí byl stroj sériového čísla R1599 s kódovým označením KX-J. Letoun nesl standardní marking té doby sestávající z kombinace nepravidelných polí Dark Green a Dark Earth na horních plochách a sytě matně černou barvou na plochách bočních a spodních : Ddělicí rovinu tvořila vlnovka vedená až k zadní střelecké věži. Bílé mezikruží na trupových znacích bylo začerněno. Zobrazený letoun s osádkou P/O Františka Sixty se nevrátil z nočního náletu na Kolín nad Rýnem v noci ze 17. na 18.4.1941 - byl sestřelen v 00.00 německého času noční stíhačkou Bf 110 C pilotovanou esem Hptm. Wernerem Streibem, velitelem I./NJG 1 operující z letiště Venlo. Wellington se zřítil 3 km východně od Kelpu mezi městy Grath a Baex, nikdo z čs. letců se nezachránil.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#392917Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Ačkoliv byla 311. peruť v dubnu 1942 převelena od Bomber Command ke Coastal Command, pro počáteční období operací na mořem (do října 1942) si její letouny dočasně ponechaly běžnou "bombardovací" kamufláž. Zobrazený Wellington Mk.IC (DV664, KX-A) však již nese nové znaky zavedené v květnu 1942, vlnitý přechod kamufláže nekončí u zadní věže, sériové číslo je umístěno nad VOP a je matně červené (Dull Red) stejně jako kódová označení, jehož individuální část (písmeno A) je již ve zmenšené podobě. Zobrazený stroj s osádkou S/Ldr Josefa Stránského DFC dne 27.7.1942 v Biskaji úspěšně zaútočil na ponorku U-106, která byla vážně poškozena a rychlostí 1 uzlu se ji podařilo dovléci do přístavu St. Nazaire.


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#392908Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vickers Wellington IC, puvodni oznaceni KX-T, v německých barvách. S tímto letounem přistála osádka československé 311. bombardovací perutě v noci z 6. na 7. února 1941 při návratu z náletu na doky v Boulogne omylem na Němci okupovaném území u města Flers jižně od Caen. Celá osádka padla do zajetí, včetně Arnošta Valenty, který byl po neúspěšném útěku ze zajateckého tábora Stalag Luft III (prosluslý "velký utěk" - "Great escape", mimo jiné stvárněný ve stejnojmenném filmu se Steve McQueenem v hlavní roli) v Saganu popraven Gestapem 31.3.1944

    Osádka tohoto letounu:

    P/O 82588 Emil Bušina, RAF PoW No.401
    P/O 82541 František Cigoš, RAF PoW No.402
    P/O 82903 Karel Křížek, RAF PoW No.407
    P/O1) 82532 Arnošt Valenta, RAF PoW No.415
    Sgt 787198 Petr Uruba, RAF PoW No.450
    Sgt 787232 Gustav Kopal, RAF PoW No.441

    1) do hodnosti F/Lt byl A. Valenta povýšen až v roce 1944

    Zdroj :
    https://www.valka.cz/clanek_13375.html
    http://www.praha14.cz/MC/letci/valenta.html
    http://www.bild.bundesarchiv.de
    aces.safarikovi.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Valenta
    en.wikipedia.org

    Zdroj : www.bundesarchiv.de Bild 146-1972-019-88
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/17487#398135Version : 0
    MOD