Aermacchi MB.326G

     
Název:
Name:
Aermacchi MB.326G Aermacchi MB.326G
Originální název:
Original Name:
Aermacchi MB.326G
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1967-DD.MM.1977 Aeronautica Macchi SpA, Varese
DD.MM.1971-DD.MM.1983 Empresa Brasileira de Aeronáutica SA, São José dos Campos, São Paulo
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1967-DD.MM.1983
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
MB.326G: 2
MB.326GB: 48
MB.326GC: 36
EMB-326: 146
První vzlet:
Maiden Flight:
08.05.1967
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2685 kg 5919 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4577 kg 10091 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5216 kg 11499 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,85 m 35ft 7,17in
Délka:
Length:
10,64 m 34ft 10,89in
Výška:
Height:
3,72 m 12ft 2,46in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,35 m2 208.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls Royce Viper 20 Mk.540 o tahu 15,17 kN Rolls Royce Viper 20 Mk.540, thrust 3410 lb.st.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
782 l
2x 305 l nádrž na konci křídla
2x 332 l přídavná nádrž
172 Imp gal
2x 97 Imp gal wing tip tank
2x 73 Imp gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
871 km/h v ? m 541.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
797 km/h v m 495.2 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
30,73 m/s 6049.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,67 min do 9150 m 7,67 min to 30020 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14325 m 46998 ft
Dolet:
Range:
648 km 402.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2445 km 1519.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1814 kg podvěšené výzbroje:
2x raketnice LAU-3/A s 19 raketami FFAR a 2x 8 raket SURA 80 mm
2x pouzdro s 12,7mm kulometem a 4x 8 raket SURA 80 mm
1x pouzdro s 7,62mm kulometem Minigun, 1x pouzdro s 12,7mm kulometem, 2x raketnice Matra 122 a 2x 8 raket SURA 80 mm
2x 221kg bomba a 8 raket HVAR
2x řízená střela AS.12
2x pouzdro Matra SA.10 s kanonem Aden 30, 150 nábojů na zbraň
2x pouzdro s 7,62mm kulometem a 4x raketnice LM-70/7 nebo LM-37/36 (Xavante)
...
4000 lb of ordnance:
2x LAU-3/A rocket pod with 19 FFAR rockets and 2x 8 SURA 80 mm rockets
2x .50 in gun pod +4x 8 SURA 80 mm rockets
1x 7,62 mm Minigun and 1x 12,7mm + 2x Matra 122 rocket pod + 2x 8 SURA 80 mm rockets
2x 500 lb bomb and 8x HVAR rocket
2x AS.12 missile
2x Matra SA.10 with Aden 30 cannon, 150 rpg
2x 7,62 mm gun pod and 4x LM-70/7 or LM-37/36 rocket pod (Xavante)
...
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
- brazilské vojenské označení pro MB.326GC/EMB-326 je AT-26 Xavante -
Zdroje:
Sources:
Apostolo, Giorgio. Aeromacchi MB 326, Ali d´Italia 13. La Barcarella Aeronautica, Torino 1999.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1982-83. Jane's Publishing Company, London 1983. ISBN 0-7106-0748-2.
http://www.airvectors.net/avmb326.html
URL : https://www.valka.cz/Aermacchi-MB-326G-t174037#516031 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Aermacchi MB.326G -


URL : https://www.valka.cz/Aermacchi-MB-326G-t174037#516034 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Aermacchi MB.326G -


URL : https://www.valka.cz/Aermacchi-MB-326G-t174037#516035 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more