Messerschmitt Bf 109 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-1 Messerschmitt Bf 109 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1938-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
DD.MM.1939-DD.MM.194R Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.MM.193R-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1938-DD.08.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1183 (1083 Bf 109 E-1 / 100 Bf 109 E-1/B):
Bayerische Flugzeugwerke: 14 E-1 (W.Nr.: 1791-1804)
Fieseler-Werke: 447 E-1 (W.Nr.: 3171-3299, 6001-6318) + 61 E-1/B (W.Nr.: 6319-6401)
Focke-Wulf: 90 E-1 (W.Nr.: 4001-4090)
AGO: 80 E-1 (W.Nr.: 3300-3379)
Arado: 442 E-1 (W.Nr.: 3380-3364, 3854-3919) + 49 E-1/B (W.Nr.: 4801-4975)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2010 kg 4431 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2505 kg 5523 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,64 m 28ft 4,16in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2 176.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
(Daimler-Benz DB 601 A-0)
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
(Daimler-Benz DB 601 A-0)
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
555 km/h v 5000 m 344.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8150 m 26739 ft
Dolet:
Range:
~600 km ~373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
2x kulomet MG 17 v křídle, každý 500 nábojů


+ Bf 109 E-1/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each
2x MG 17 machine gun in the wing, 500 rounds each


+ Bf 109 E-1/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/

Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1

Bf 109 E-1
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1/B

Bf 109 E-1/B
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#63300 Version : 0
Side section of the Bf 109 E-1


Source: War in the Wagon No.058 Bf 109
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384611 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kompletní 6-ti pohled na ranné verze Bf 109 E-1


Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384613 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1 žlutá 3, jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.

Bf 109 E-1 "žlutá 3", jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612615 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním  Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.

Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612625 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Na Messerschmittu s označením žlutá 3 létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.

Na Messerschmittu s označením "žlutá 3" létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#402731 Version : 0
Messerschmitt Bf 109 E-1 from III./JG 20 shortly before take-off, 1939.


Source: see above
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373957 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Přestávka v bojové činnosti během francouzského tažení, květen 1940. Messerschmitt Bf 109 E-1 na snímku pochází z řad 8./JG 2.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373958 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#736777 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more