Potez VIII

     
Název:
Name:
Potez VIII Potez VIII
Originální název:
Original Name:
Potez VIII
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1920 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (jeden byl přestavěn na Potez VIII R)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.04.1920
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
220 kg 485 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
420 kg 926 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,900 m 25ft 11in
Délka:
Length:
4,700 m 15ft 5in
Výška:
Height:
2,000 m 6ft 6,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
22,105 kg/m2 4.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Potez A4 vzduchem chlazený řadový, svisle uložený čtyřválec o výkonu 36,8 kW (50 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Le Rhône Type 9C four-cylinder air-cooled inline vertical engine power output 49 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3250 m 10663 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Potez VIII nebyl úspěšným strojem – nevzhledný čtyřkolý podvozek, zajímavě řešený, leč nevýkonný motor, tandemově umístněné kabiny. Jedinou pozitivní novinkou byly kovové nosníky křídel z duraluminia. Letoun byl nevýkonný a tak byl brzy zkoušen výkonnější motor, tak vznikl Potez VIII A, jeden Potez VIII byl přestavěn na Potez VIII R. The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was first flown on 9 April 1920, powered by a specially designed Potez engine, the 49 hp Potez A4. A light unequal-span biplane, the Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only.
Zdroje:
Sources:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_VIII
www.aviafrance.com
http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm
flyingmachines.ru
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
aerophile.over-blog.com
www.flightglobal.com
archiv autora

Potez VIII -


URL : https://www.valka.cz/Potez-VIII-t168173#504604 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more