Potez 392

     
Název:
Name:
Potez 392 Potez 392
Originální název:
Original Name:
Potez 392
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1633 kg 3600 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg 5181 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2485 kg 5478 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m 52ft 6in
Délka:
Length:
10,000 m 32ft 10in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,143 kg/m2 13.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463,3 kW (630 k), nominální výkon 441,3 kW (600 k) v h= 3 500 m při 2 000 ot/min a max, výkon 500 kW (680 k) v h= 2 250 m při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá
Hispano-Suiza 12Xbr twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 621 hp at 2,200 rpm for take-off, nominal power output 592 hp at 2,000 rpm at 11,483 ft and maximal power 671 hp at 2,200 hp at 7,218 ft,
driving a two-blade propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
291 km/h v 3500 m 180.8 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 2000 m 115 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 3500 m 7,0 min to 11483 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině.
Pumový náklad: do 120 kg pum.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun in the fuselage and
one twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns in observer's position.
Bomb load: up to 264 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Potez 392 byl prototyp průzkumného letounu. Původně byl motor poháněn motorem Hispano-Suiza 12Kb o výkonu 375 kW, později byl motor vyměněn z výkonnější typ Hispano-Suiza 12Xbr s výkonem 500 kW. Oproti typu Potez 391 byl tento prototyp aerodynamicky dokonalejší a dosahoval mírně vyšších výkonů, i přes tuto skutečnost se do výroby nedostal. Potez 392 a single prototype initially built with a 503 hp Hispano-Suiza 12Kb, later re-engined with a 671 hp Hispano-Suiza 12Xbr.
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com
http://www.airwar.ru/enc/other1/potez39.html

Potez 392 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-392-t167198#502769 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more