Potez 541

     
Název:
Name:
Potez 541 M5 Potez 541 M5
Originální název:
Original Name:
Potez 541 M5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3864 kg 8519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5967 kg 13155 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,100 m 72ft 6in
Délka:
Length:
16,720 m 54ft 10,25in
Výška:
Height:
3,800 m 12ft 5,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
76,00 m2 818.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,513 kg/m2 16.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14Kdrs o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) při 2 390 ot/min, 809 kW (1 100 k) při 2 390 ot/min v h= 2 600 m a nominální výkon 632,5 kW (860 k) v optimální výšce.
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu.
Gnome-Rhône 14Kdrs fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine rated at 986 hp at 2,390 rpm for take-off, 1,085 hp at 8,530 ft at 2,390 rpm and nominal power output 848 hp at optimal level,
driving a three-blade variable-pitch metal propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
332 km/h v 4000 m 206.3 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v ? m 161.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,25 min do 4000 m 11,25 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m 34121 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km 932.1 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přední střelecké věži,
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve hřbetní střelecké věži a
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v dolní polozatažitelné válcové věži.
Pumový náklad: 4x 225 kg puma pod křídly nebo 10x 55 kg puma v pumovnici.
One flexible forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a nose manually operated turret,
one flexible rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a dorsal manually operated turret,
one flexible down-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in a semi-retractable dustbin-style ventral turret.
Bomb load: Four 496 lb bombs on external racks or ten 110 lb bombs in bomb bay.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp bombardéru Potez 541 byl stavěn zároveň s průzkumným bombardérem Potez 540, který byl poháněn motory Hispano Suiza 12 Xirs/Xjrs a letounem Potez 542, ten byl poháněn motory Lorraine Pétrel. Do výroby se dostaly letouny Potez 540 a Potez 542. Bombardér Potez 541 byl vyroben v jediném exempláři. Parallel with the Potez 540 were developed the Potez 541 prototype, powered by Gnome-Rhone 14Kdrs radials.
Zdroje:
Sources:
adar.es
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-540.php
http://fr.academic.ru/dic.nsf/frwiki/1360933
aviarmor.net
1000aircraftphotos.com
www.samolotypolskie.pl
http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome-Rh%C3%B4ne_14K

Potez 541 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-541-t166994#502211 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more