Dewoitine D.19.01

Dewoitine D.19 (1er prototype)
     
Název:
Name:
Dewoitine D.19.01 (první prototyp) Dewoitine D.19.01 (1st prototype)
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.19.01 (1er prototype)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1553 kg 3424 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,500 m 41ft
Délka:
Length:
7,900 m 25ft 11in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2 258.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
64,708 kg/m2 13.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Jb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) a 338 kW (460 k) v h= 2 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Jb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 395 hp for take-off and combat power output 454 hp at 6,562 ft,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 0 m 149.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,5 min do 4000 m 11,5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi letounu. Two fixed forward-firing 0.303 inch fuselage-mounted Vickers machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje se vztahují k prvnímu prototypu Dewoitine D.19.01, který měl nové křídlo s mírně větším rozpětím a byl poháněn motorem Hispano-Suiza 12Jb, na podvozku byly chladiče typu Lamblin. Po zkouškách byl odmítnut francouzským letectvem, předveden byl Švýcarům, kteří si vymínili změny, upraven byl druhý prototyp a postaveny další tři upravené stroje D.19. První prototyp zůstal zřejmě v původním provedení ve Francii. The first prototype Dewoitine D 19.01 appeared in the summer of 1925 with a 400hp Hispano-Suiza 12Jb, this engine was cooled the paired Lamblin radiators mounted on the undercarriage. By comparison with the D 1, the D 19 had parasol-wing configuration, but featured an all-new wing of increased span. This prototype was rejected by the French Air Force.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of fighters, London, Salamander Books Limited, Gordon ISBN 1-85833-777-1.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
archiv autora

Dewoitine D.19.01 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-19-01-t165187#498716 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more