CZK - Tatra 148 VNM

     
Název:
Name:
Tatra 148 VNM Tatra 148 VNM
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 VNM
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1972-14.12.1982 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
113 647 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1969 (oveřovací série / initial batch)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10500 kg 23149 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
130001) kg 286601) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
230002) kg 507062) lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
200003) kg 440923) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
430004) kg 947994) lb
Celková délka:
Overall Length:
8595 mm 28ft 2in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
32505) mm 10ft 8in5)
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11in
Rozvor:
Wheelbase:
4260 mm - 1320 mm 167 ¾ in - 52in
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
77 ⅜ in - front axle
69 ¾ in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 175 Ah
alternator: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-17
- vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Tatra T2-928-17
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel (multi-fuel) engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 600 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 199 hp (202 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, pressure-air assisted gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
dvoulamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem dual-plate, diaphragm clutch, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
260 l 57.19 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
806) km/h 506) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
32,57) l/100 km 8.697) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
250-450 km 155-280 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 25 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,88) m 32in8)
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu
2) na silnici, 18500 kg v terénu
3) na silnici, 10000 kg v terénu
4) na silnici, 28500 kg v terénu
5) plachta v horní poloze
6) maximální dovolená rychlost
7) při 23500 kg a rychlosti 50 km/h
8) bez přípravy, s přípravou 1,4 m
1) on the road, off-road 17637 lb
2) on the road, off-road 40786 lb
3) on the road, off-road 22046 lb
4) on the road, off-road 62832 lb
5) tarpaulin in the top position
6) maximum allowed speed
7) at 51809 lb a speed 31 mph
8) without preparation, with preparation 55.1 in
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#60539 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladný terénny automobil TATRA 148 VNM je určený pre prepravu nákladov do hmotnosti 13000 kg, alebo pre prepravu max. 40 osôb. Automobil je prispôsobený pre prepravu 18 nosidiel s ranenými. Pri celkovej hmotnosti ťažného vozidla utiahne na pevných vozovkách jeden alebo dva prívesy o celkovej hmotnosti do 20000 kg, v únosnom teréne jeden alebo dva prívesy, do celkovej hmotnosti 10000 kg.

Vozidlo je vybavené navijakom, ktorý slúži pre vyslobodzovanie a približovanie bremien.

Búdka pre obsluhu

Je celokovová, dvojdverová. Je pružne uložená na silentblokoch. Predné okno je delené, panoramatické. V búdke vodiča je sedadlo pre vodiča a sedadlo pre obsluhu ( ďalšie dve osoby ). Búdka je vykurované naftovým kúrením 12 BON 3

Valník

Má oceľovú plošinu s oceľovým rámom, výstuhami kovaním. Plošina je upevnená na zvláštnom ráme spojenom s podvozkom. Predné čelo je pevné, obe bočnice i zadné čelo je možné po rozpojení rohových závesov sklopiť. Bočnice i zadné čelo je možné zvýšiť nástavkami. Do objímok na bočniciach je možné zasunúť 6 plachtových oblúkov, ktorých výšku je možné nastavovať.

Navijak

Pohon navijaku :kĺbovou hriadeľou z prídavnej prevodovky
Dĺžka lana : 60 m
Priemer lana. 17,5 mm

Pneumatiky : 11,00-20 eHD 14 PR


Zdroj : Aut-24-18 Terénny nákladný automobil TATRA 148 VNM. Popis, prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1975
CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#390753 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Doplnenie údajov :


Podlaha plošiny je drevená, čelo a bočnice sú z oceľových profilových plechov.


Automobil je vybavený navijakom pre účely samovyslobodenia, vyslobodenia iných vozidiel, ako aj pre nakladanie a manipuláciu s prívesmi.


Brodivosť : 1400 mm



Vysvetlenie označenia vozidla TATRA 148 VNM :


V - valník - nákladné vozidlo


N - navijak - nákladné vozidlo vybavené navijakom


M - MORUPA ( MOtor na RUzna PAliva, pozn. autora) - nákladné vozidlo, vybavené navijakom so špeciálne upraveným motorom na použitie rôznych druhov palív.


Pre potreby ČSLA bol vyrobený špeciálny motor na použitie rôznych druhov palív ( alebo ich zmesí) ako :


- automobilový benzín,
- motorová nafta,
- letecký petrolej.


Tento motor bol použitý vo vozidle TATRA 148 VNM. Mal špeciálne upravené vstrekovacie čerpadlo uspôsobené na použitie rôznych druhov palív s možnosťou troch nastavení pre každý druh paliva.



Zdroj :


Propagačný materiál TATRA Kopřivnice
CZK - Tatra 148 VNM - Interiér.

Interiér.
CZK - Tatra 148 VNM - Podvozok.

Podvozok.
CZK - Tatra 148 VNM - Prevodovka.

Prevodovka.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#212151 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladný automobil TATRA T 148 VNM (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.

T T D vozidla sú plne totožné s vozidlom T 148 VNM.

Povolený počet prepravovaných osôb : 40

Odsunová kapacita :

- s využitím lavičiek : 24 sediacich,
- použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.


Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA
CZK - Tatra 148 VNM - Odsunová úprava vozidla T 148 VNM

Odsunová úprava vozidla T 148 VNM
CZK - Tatra 148 VNM - T 148 VNM odsunová úprava

T 148 VNM odsunová úprava
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#308097 Version : 0
Unloading of material from the hull of the T-148 VNM (OEM 19-97-15 ?) from the arsenal OF the AV-8, around the beginning of the eighties..
CZK - Tatra 148 VNM - (Týl a zásobování)

(Týl a zásobování)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496040 Version : 0
T-148 VNM stretching anti-tank cannon vz. 53, Mud 2013, August 2013. The vehicle is part of the collections Military museum on demarcation line in Rokycany..
CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496038 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-148 VNM syrské armády, odsun syrských vojsk z Libanonu, jaro 2005.
CZK - Tatra 148 VNM - (HAITHAM MUSSAWI/AFP/Getty Images)

(HAITHAM MUSSAWI/AFP/Getty Images)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#103124 Version : 0
T-148 VNM, Syria, August 2013.
CZK - Tatra 148 VNM - (užívateľ neidentifikovaný, zdroj: Russia Today)

(užívateľ neidentifikovaný, zdroj: Russia Today)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496010 Version : 0
Prey ISIL/ISIS after the conquest of the base 121. regiment in al-Hasakah in Syria (36°22'46.00"N 40°45'24.00"E).

Source:
spioenkop.blogspot.nl
.
CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#517664 Version : 0
In the back of the vehicle T-148 VNM east German army are autojeřábem ADK-125 loaded debris MiGu-21PFM from the arsenal of the fighter aviation regiment JG-1, which in January 1975, crashed in the streets of Cottbus. The aircraft crashed into a block house, which required 6 dead (including the pilot, which was major. Peter Makowicka) and 16 seriously injured..
CZK - Tatra 148 VNM - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#523739 Version : 0
Tatra 148 VNM (OEM 27-08-65) 2. company RTZ 11. the battalion radar security, the alarm unit the Separated parts of the 1. aviation school regiment (resulting from 4. aviation school regiment) High military aviation school, Piešťany (sometimes in the years 1982-83)
In the background is the machine Praga V3S.
From the archives of J.To.
.
CZK - Tatra 148 VNM -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#535513 Version : 0
T-148 VNM captured the syrian army in the service of the Daesh / ISIL / ISIS (on the right GAZ-3308), the area of the Aleppo, civil war in Syria, April 2016..
CZK - Tatra 148 VNM -



Author Website : http://spioenkop.blogspot.cz/2016/04/islamic-state-captures-masses-of.html

URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#550876 Version : 0
CIAF 2016, own photo
CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#559525 Version : 0
A Tatra 148 VNM towing an M-46 cannon from the Syrian Arab Army passes through the city of Manbij, located in Aleppo province in the north of the country, close to the border with Turkey and about 30 kilometers west of the Euphrates River, on July 17, 2022.


Source:
twitter.com

CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#700752 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more