Sikorsky CH-53K King Stallion

     
Název:
Name:
Sikorsky CH-53K King Stallion Sikorsky CH-53K King Stallion
Originální název:
Original Name:
Sikorsky CH-53K King Stallion
Kategorie:
Category:
transportní vrtulník cargo helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.20RR-DD.MM.RRRR Sikorsky Aircraft Corp., Stratford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.20RR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 předsériové vrtulníky YCH-53K (k 2016) / 4 pre-production YCH-53K helicopters (as of 2016)

objednáno pro americkou námořní pěchotu / ordered for the US Marine Corps:
227 (k 06/2021 vyrobeno 3+ , záväzne objednané 33 ks do roku 2024 (s opciou na ďalších 9 ks) / to June 2021 made 3+, binding ordered 33 pcs to 2024 (with option for other 9 pcs))
První vzlet:
Maiden Flight:
27.10.2015 YCH-53K
Osádka:
Crew:
4-5
- pilot
- druhý pilot / co-pilot
- palubní technik/střelec / crew chief/door gunner
- 1-2 střelci / 1-2 door gunners
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
19845 kg 43750 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
33793 kg 74500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
39916 kg 88000 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
30.19 m 99ft 0.5in
Délka trupu:
Fuselage Length:
22.35 m 73ft 4in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
5.59 m 18ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
8.64 m 28ft 4in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
24.08 m 79ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
6.1 m 20ft
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
455.38 m2 4901.7 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
29.25 m2 314.83 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
3
Typ:
Type:
General Electric T408-GE-400
- výkon jednoho motoru: 5593 kW
General Electric T408-GE-400,
- power output of one engine: 7500 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7085 kg / 8695 l bez nádrží TBFDS 15620 lbs / 2297 US gal excluding TBFDS tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 0 m 196 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
~278 km/h v 0 m ~173 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
~12.7 m/s ~2500 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
~2896 m ~9500 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
~5639 m ~18500 ft
Dolet:
Range:
2031) km 1261) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
7522) km 4672) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
30 vojáků / 24 nosítek + 4 zdravotníci

13607 kg nákladu
16330 kg podvěšeného nákladu
30 troops / 24 litter + 4 attendants

30000 lb of cargo internally
36000 lb of cargo externally
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
3 střeliště (levé, pravé a zadní):
- GAU-21/A
3 gun ports (port, starboard and rear):
- GAU-21/A
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:

(objednáno 2021)

(ordered in 2021)
Poznámka:
Note:
1) akční rádius
2) bez doplňování paliva za letu
1) mission radius
2) without air to air refueling
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Sikorsky Aircraft Corporation
www.navair.navy.mil
www.sldinfo.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592960 Version : 0
Spoločnosť Sikorsky she added zástupcom american námornej pechoty začiatkom decembra 2012, the first prototype CH-53K. The machine is designed for pozemné dynamic skúšky and merania. Ďalšie 4 exempláre on vykonávanie air skúšok in rokoch 2014 - 2015 su vo production. Vrtuľník poháňaný motormi GE38-1B would be mal from 2019 začať nahradzovať machines the CH-53E.

Source:
Aviation and aerospace 2013 / 01, str. 8.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#490957 Version : 0
One of the four pre-series helicopters YCH-53K King Stallion.

Photo:
Lockheed Martin
.
Sikorsky CH-53K King Stallion -


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592977 Version : 0
Pre-series helicopters YCH-53K King Stallion (EDM-1 and EDM-4, EDM = Engineering Development Model), December 2016.

Photo:
Lockheed Martin
.
Sikorsky CH-53K King Stallion -


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592979 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

25.02.2021 informovalo izraelské ministerstvo obrany o zámere nahradiť stávajúcu flotilu vrtuľníkov Sikorsky CH-53 Sea Stallion (komerčná verzia S-65C-3, označovaná v Izreali ako Yasur), ktorých prvé kusy obdržal Izrael v roku 1969, nákupom vrtuľníkov Sikorsky CH-53K King Stallion. Náhradu CH-53 (v súčasnej dobe cca 18 ks v modernizovanej verzii Yasur 2000 a 5 ks vo verzii Yasur 2025) riešil Izrael od roku 2009, pričom v užšom výbere bol okrem CH-53K aj Boeing CH-47F Chinook, ktorého export do Izraela ale administratíva USA opakovane odmietla.


Dohoda medzi Ministerstvom obrany Izraela a Ministertvom obrany USA (vo forme výmeny Letters of Offer and Acceptance) o dodávke 12 transportných vrtuľníkov CH-53K Sea Stallion (s opciou na ďalších šesť vrtuľníkov) do Izraela bola podpísaná 30.12.2021 a dodávka bude realizovaná v rámci amerického programu Foreign Military Sales. Náklady sú vyčíslené na cca 2 miliardy USD vrátane nákladov na technickú podporu, výcvik a súvisiace dodávky a služby a budú financované z vojenskej pomoci USA Izraelu. Prvé vrtuľníky by mal Izrael obdržať v roku 2026. Súčasťou uvedenej dohody je dodatočné dodanie ďalších dvoch tankovacích lietadiel Boeing KC-46A Pegasus (k dvom už objednaným) v hodnote 1,1 miliardy USD.



V prípade že dôjde k realizácii dodávok, tak bude Izrael prvou zahraničnou krajinou mimo USA, ktorá bude vrtuľník CH-53K používať.


Zdroj: www.facebook.com
twitter.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#663151 Version : 0
At Marine Corps Base New River (North Carolina), Marine Heavy Helicopter Squadron 461 "Ironhorse" was commissioned into service the first production CH-53K King Stallion helicopter. The helicopter will gradually replace the [url=/topic/view/8762]CH-53E Super Stallion helicopters in the arsenal. Initially, serial production of the CH-53K King Stallion helicopters for the Marine Corps was scheduled to begin in 2019, but during prototype testing in 2018, test personnel identified 126 technical issues that needed to be addressed. Repeat trials began in September 2020, with Sikorski declaring the identified 118 deficiencies resolved.



Source: www.defensenews.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#689776 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more