Název: Name: | SNCAC NC.211 Cormoran | SNCAC NC.211 Cormoran |
Originální název: Original Name: | SNCAC NC.211 Cormoran | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1948-DD.MM.1949 Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre, Boulogne-Billancourt | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1948-DD.MM.1949 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp a 1 nedokončený prototyp + 9 čiastočne rozpracovaných drakov | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.07.1948 F-WFKH, letisko Toussous | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 26265 kg | 57904 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 42000 kg | 92594 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 44,00 m | 144ft 4,27in |
Délka: Length: | 30,50 m | 100ft 0,78in |
Výška: Height: | 10,75 m | 35ft 3,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 200,00 m2 | 2152.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | SNECMA/Gnome-Rhône 14R, 1176 kW (1600 k) s 3 listou vrtuľou o priemere 4 m | SNECMA/Gnome-Rhône 14R, 1176 kW (1578 hp), Propellers: 3-bladed, 4 m (13 ft 1 in) diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 390 km/h v 3000 m | 242.3 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 288 km/h v ? m | 179 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2,4 m/s | 472.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 2000 km | 1243 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Výkony lietadla sú vypočítané. Max. užitočné zaťaženie malo byť 14 115 kg. Po havárii prvého prototypu bol program ukončený. Spoločnosť Aérocentre prevzala spoločnosť Nord. Plánovali sa výkonnejšie verzie stroja - N-212, N-213 a N-214 s motormi Bristol Hercules 730 (1,476 kW / 1,980 HP), Jumo 213 (1,305 kW / 1,750 HP) a Pratt & Whitney R-2800 s výkonom cez 1470 kW (2000 HP). Plánovala sa aj diaľková civilná verzia pre 150 cestujúcich. | - |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav: Z archivů: Aérocentre N-211 Cormoran, 1989 / 23 http://en.wikipedia.org/wiki/SNCAC_NC_211 |