Proč létají vzducholodě ?

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na podobném principu, jako balón, tedy naplněné látkou lehčí než vzduch, jako je hélium, vodík a další. Poháněné jsou motory, které pomáhají měnit směr, takže vzducholodě jsou v podstatě řízené balóny.


Ale má otázka zní : jak vzducholodě startují a přistávají ? Tento dotaz mi zaslala jedna čtenářka a než ji odpovím, chci mít jistotu Smile Variant je spousta, já mám před očima jen fotky se startující vzducholodí s provazy, které je drží u země, takže princip startu bych ještě tušil - napumpujou to plynem, aby to mělo dostatek síly pro vzlet, a jak to odvážou, tak to letí. Ale jak to přistává ???
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#5948 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a víš určitě že měla čtenářka na mysli právě tyto vzducholodě? Embarassed
mno ale vážně tak to teda vůbec netuším
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#5949 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Very Happy stoprocentne Very Happy bohuzel uz nemam kontakt na autora serie skvelych praci o vzducholodich zde na valce, je to jeden z nejstarsich clanku a bohuzel tento clovek zmizel nekde v propadlisti dejin, takze se nemuzu zeptat primo tohoto odbornika Sad
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#5953 Version : 0
If I'm not mistaken, there are basically two ways of landing an airship - gas discharge (thus falling to the ground), which of course was quite risky (if it was hydrogen - so I have the impression that some airships still have special tanks with something else to release) and species - intercepted airships flying from the ground. So the airship flew to the ground, the man handed the rope, someone on the airship took it and tied it. So the airship docked and then pulled to the ground. Due to the maneuverability of the airship, it was not and impossible, both methods combined (the airship could fly slightly down to allow capture).
It's logical, after all - an airship is a balloon, only with added engines, so it can't land other than a balloon.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#5958 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

balon lita na horkej vzduch a proste spadne, ale vzhledem k pomerne velke narocnosti vyroby takoveho mnozstvi plynu do jedne vzducholode si nemyslim, ze by ho ufukovali kvuli kazdemu pristani, proto jsem si myslel, ze vysvetleni bude nekde v tom zachytavani nebo tak nekde ...
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#5984 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hacek je v kombinaci obeho. Ono nemusis vyrobit az tolik dodatecneho plynu - staci ti klesat pomalu, tedy malo upustit a kombinovat s kormidlovanim. Ovsem jinak to udelat nejde (fyzika je prozatim nezlomitelna veda). To byl jeden z duvodu problemu vzducholodi. Jinak ono to jde take udelat kombinovane - mas plno vodiku, ktery nese konstrukci a hlavni cast nakladu a k tomu dalsi nadrz treba vzduchu, ktery zahrivas a tim kormidlujes (ale nejsem si jist, jestli neco takoveho bylo nekdy pouzito).


Co se tyce toho zachytavani, tak jsem to napsal nepresne - spis meli spise dlouhe (kotevni) lano na vzducholodi a to zachytavali permonici na zemi a privazovali vzducholod - obvykle byla ukotvena u sotzaru, aby se tocila podle smeru vetru (a pri silnem na konstrukci tudiz nepusobila velka zatez vetru ze strany).
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7279 Version : 0
I reasoned that it could still be in the precise balancing of the load and the lifting force of the throttle, i.e. that the airship without further impulse basically levitates without the need to fly up or down. This change can be triggered by, for example, an add-on engine with a winding propeller. Isn't that possible? I agree with the rope attachment, it seems like a good idea, I just don't know if the people on the ground would be able to catch the airship and tie it down to pull it to the ground, I have no idea what force is applied when the airship flies in a vertical direction, but overall to the very limited amount of bombs and people it was able to carry, it probably wouldn't be too big ...
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7286 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Admin - prvni cast ne. Motory vzducholode byly vzdy (cetl jsem nekolik clanku, ze kterych je to jasne) plne vytizeny, az pretizeny samotnym manevrovanim a pohonem vzducholodi. Sila nazbyt na nadzvedavani k od nich pouzivana nebyla. Jinak samozrejme souhlas s peclivym vyvazenim nakladu a mnozstvi plynu na hranici levitace. Jeste se nekde podivam (coz asi skoro nepujde najit), zda meli ty mnou navrhovane ohrivace plynu...


S tim lanem taky souhlasim, ze je problem. Ale urcite se to tak delalo. Mozna to fungovalo tak, ze se shodilo mensi, na jeho konci bylo navazano vetsi... az bylo nakonec docela solidni kotevni lano-retez.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7332 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ted me napada - asi sorry. To s posunovanim vzducholodi je asi pravda (ja jsem to puvodne pochopil jako nutne nadnaseni pomoci motoru celou cestu).
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7333 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vypustanie je blbost to by bolo pekne neekonomicke. Nadrze vzducholode si delene na dve casti - v jednej casti je helium a v druhej je vzduch - obidve nadrez su odelene pomerne plastickopu stenou ktora sa dokaze "posuvat" a tym menit pomer medzi castou tory zabera helium a vzduch - ked chce vzducholot klesnut zvysi sa tlak v casti zo vzduchom -> zmensi sa objem helioevj casti -> vzrastie priemerna hustota vzducholode a ta klesa k zemi. je lacjensie vypustat a pumpovat vzduch co dokaze obycajne cerpadlo za par tisic ako preflakovat helium ktore je dost drahe
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7334 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Diky za vysvetleni Exclamation Ma jedina dodatecna otazka zni : plati toto pro soucasne vzducholode, nebo to platilo i v dobe prvni svetove a Zeppelinu ?
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7335 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Najskor hej vypustat vodik zo Zepellinu by bola samovrazda - tie mnzostva aby klesol by museli byt obrovske a naisto by sa H2 vznietil v opacnom pripade by sa pri pomalom vypustani dost nemotorne manevrovalo vzducholdou. Neviem ci to bolo naisto v zepeline ale nie je to ziaden high tech takze to tam pravdepodobne bolo.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#7337 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ach jo, do téhle diskuse jsem se vůbec nechtěl zaplést, protože nejsem odborník na vzducholodě, ale zajímám se o stíhací esa I. svět. války a to spolu okrajově souvisí. Proto nakonec budu reagovat, ačkoli se vystavuji nebezpečí smrště otázek a následně studování v knihovně Very Happy .


Tedy - balonetový systém plyn - vzduch, o kterém píše Bender, se používal u neztužených nebo poloztužených konstrukcí vzduchlodí. Ztužené vzducholodě typu zepelín létají dynamicky, tzn. vychýlením VOP zvednou nebo sklopí příď a klesají či stoupají. Upouštění vodíku se samozřejmě běžně provádělo (a vodík byl velmi laciný, takže to nebylo až tak neekonomické), protože jak vzducholoď spotřebovávala palivo, stávala se lehčí a lehčí. Přistání bylo jednoduché, pouze vyžadovalo sajtnu kořeňů, kteří zachytili lana spuštěná ze vzducholodi, jež klesla až k zemi, odvlekli ji do hangáru uvázali.


Až po válce začali amíci používat jako nosný plyn bezpečné nevýbušné helium. To však bylo velmi drahé, proto vyvinuli zařízení, jež kondenzovalo vodu u ochlazovaných výfuků, která se pak používala jako zátěž. I pak bylo nutno upouštět trochu helia, ale zanedbatelné množství oproti původnímu stavu.


Tehdy se také k přistávání vzducholodí začal používat kotvící stožár (pár desítek metrů vysoký stožár s kotvícím lanem). Ke kotvícímu lanu se připojilo lano spuštěné z přídě vzducholodi, lano se navinulo vnitřkem stožáru a přitáhlo příď ke stožáru, k němuž se vzducholoď připojila kloubovým spojem. Vznášela se pak špicí u stožáru a natáčela se větrem.


Jedna z možností havárie L 129 Hindenburg byl statický elektrický výboj (bouřka) mezi kotvícím stožárem a vzducholodí.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#8753 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

existuju este niekde funcne a pouzivane vzducholode? rad by som sa v nejakej preletel. neviete o niecom?
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#14388 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na západě určitě ještě lítají, většinou jen jako reklamní.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#14389 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Létá jich poměrně dost, pro zajímavost je možno nahlédnout na stránku www.goodyearblimp.com , ale kapacity jejich kabin určitě případné poptávce nestačí, proto (i z jiných důvodů) bude asi cestování vzducholodí mimo naše kapsy.
Jó, časy R100 nebo Graf Zeppelinu jsou již nenávratně pryč. Sad Crying or Very sad
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#14403 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Wink Wink Wink OZAJ, A PREČO TO TIE VZDUCHOLODE VLASTNE LIETAJÚ??? Wink Wink Wink Wink Wink
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#18103 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V současnosti začínají stavět i nákladní vzducholodě, nejznámějším projektem je německý CargoLifter:
www.aerospace-technology.com
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#94856 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - SKOT :

Wink Wink Wink OZAJ, A PREČO TO TIE VZDUCHOLODE VLASTNE LIETAJÚ??? Wink Wink Wink Wink Wink



Protože jsou tak ošklivé, že je země od sebe odpuzuje Wink Wink Wink Wink
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#94860 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Před lety jsem v povídání o dobývání severního pólu narazil na jeden trik (podle mne docela dobrý) na udržení výšky vzducholodi, protože vzducholoď je vůči okolnímu prostředí akorát vyvážena, byl z ní spuštěn řetěz a to jak ležel (a smýkal se) na zemi přidávalo nebo ubíralo vzducholodi potřebnou váhu (tedy když o něco stoupla, zvětšila se váha řetězu který nesla, čímž klesla a naopak) a udržovalo ji v potřebné výši, jestli se to dělalo i v civilizovaných končinách nevím, ale před přistáním si to dovedu docela dobře představit.
Spíš by mne zajímalo jak řešili náhlý úbytek váhy pum, tedy jsetli mohli odhodit vše nebo jestli (právě kvůli vztlaku) museli odhazovat pumy postupně. Vyvážení je poměrně přesné a pozná se i rozdíl v řádu kilogramů, tady po odhození pum by vzducholoď měla "vystřelit" vzhůru (nedokážu odhadnout o kolik) . Neví to někdo?
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#94883 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bitaxe: Fígl s táhnutím řetězu se používal jenom u polárních výprav. Původně se nejednalo o řetěz, ale o kožený pás s kapsama, ve kterých byla část zásob. Když se to ale nějkteré výpravě utrhlo, začali používat řetěz. A ještě poznámka, tento způsob udržování výšky byl převzat od balónů. Ty ho snad používaly i při přeletech moře, to ale teď nevím úplně jistě.


Odhoz pum byl u vzducholodí poměrně riskantní záležitostí. Pumy se odhazovaly najednou, čímž vzducholoď vystřelila vzhůru do výšky 3-5 km. V této výšce se ale vzducholoď neudržela příliš dlouho, protože snížení okolního tlaku vedlo k unikání vodíku skrz bezpečnostní ventily. Vzducholoď tedy zase začala brzy klesat. Pro zastavení tohoto klesání s sebou vzducholodě nesly několik tun vodní zátěže, kterou v průběhu zpátečního letu postupně vypouštěly. Jinak by se domů nedostaly...
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#94924 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To: KwangoMbwana


Myslím že projekt firmy CargoLifter na výstavbu velkých vzducholodí zkrachoval a z postaveného hangáru nejaký malajský pracháč udělal aquapark
viz: lidovky.centrum.cz


menší vzducholodě se vyrábí i nadále, podle jiného článku v lidovkách byla v lednu dodána do Japonska 75m dlouhá vzducholoď (podle článku toho času největší vzducholď na světě), která má na výstavě EXPO 2005 propagovat 75. výročí prvního Zepelinu?
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#94925 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Kwango Mbwana myslím že nad vodou by to asi moc nefungovalo, váha by se snížila jen o váhu vody kterou by ten řetěz vytlačil, trik je myslím v tom že ta část co leží na zemi se přestává počítat do váhy vzducholodi. N polárním ledu je to asi bez problémů, myslím že podobně to mohlo fungovat při přistání, tedy shození těžkého lana (nebo řetězu) usnadní vyvážení vzducholodi do správné výšky nad zemí, balony to tak dělají, u vzducholodí by to mělo být opdobné. Ale nevím jak to dělali, na fotkách je většinou vidět jak už to zatahují do hangáru, stačilo na to pár lidí, aspoň podle fotek.
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#95043 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

to Kwango Mbwana myslím že nad vodou by to asi moc nefungovalo, váha by se snížila jen o váhu vody kterou by ten řetěz vytlačil, trik je myslím v tom že ta část co leží na zemi se přestává počítat do váhy vzducholodi.



Nad vodou to dělali s těma koženýma vakama na laně, vaky plavaly na hladině a balón je táhl za sebou. Když začal stoupat, vytahoval ty vaky z vody, čímž se zvyšovala přítěž balonu. Když pak stejný způsob zkoušeli na ledu, tak už to asi nefungovalo, protože odpor vaků byl moc velký a lano se trhalo. Přešlo se tedy na řetěz. Až budu mít o víkendu čas, zkusím to najít...
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#95077 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Předem díky, dost by mne to zajímalo, s tou vodou se mi to stejně moc nezdá, dost věcí mi tam falíruje, ale případně o tom pokecáme v Jihlavě Smile
URL : https://www.valka.cz/Proc-letaji-vzducholode-t1551#95114 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more