Reggiane Re.2005 Sagittario

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2005 Sagittario Reggiane Re.2005 Sagittario
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2005 Sagittario
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.05.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.05.1944 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (MM494 a MM495)
13 předsériových
16 "nultá" série (MM.92343 - MM.92358)
malé množství 1. série
celkem 32-37
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1942 neoficiální vzlet prototypu (MM494)
10.05.1942 oficiální vzlet
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2600 kg 5732 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3574 kg 7879 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3610 kg 7959 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36 ft 1 in
Délka:
Length:
8,730 m 28 ft 7 ¾ in
Výška:
Height:
3,150 m 10 ft 4 in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2 219.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
175,20 kg/m2 35.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat RA.1050 RC 58 Tifone kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated at 1,475 hp for take-off,
driving a right-handed three-bladed Piaggio P.2001 constant speed, mechanically controlled variable-pitch metal propeller. of 10 ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
536 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly 118 UK gallons and 66 UK gallons in two drop tanks under wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
678 km/h v 6950 m 421 mph in 22802 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
515 km/h v ? m 320 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,0 m/s 3937 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 6000 m 5,5 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
980 km 609 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1270 km 789 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule se 150 náboji,
2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 350 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: maximálně do 1 000 kg pod trupem, normálně 2x 160 kg pumy pod křídly.
One fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon with 150 rounds firing through propellor hub,
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon mounted in the wings, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in upper engine cowling, 350 rpg.
Bomb load: up to 2,200 lb underfuselage (non standard), two 353 lb bombs under wings.
Uživatelské státy:
User States:


?


?
Poznámka:
Note:
8. 9. 1943 kapitulovala Itálie, po tomto datu je osud letadel Re.2005 nejasný. Některé prameny uvádějí, že letouny byly zničeny, aby nepadly do rukou Němců, některé zdroje uvádějí, že třináct letadel bylo zabaveno Němci a několik letounů potom sloužilo u protivzdušné obrany Berlína. Další možnost, která je zmiňována, Němci je nasadili při obraně rumunských naftových polí v Ploesti. Zde je jisté, že zde létal druhý vyrobený prototyp. When the armistice was signed, on 8 September 1943, some of the few surviving Re.2005s were destroyed by their pilots, to prevent them from falling into German hands. Six aircraft were used as trainers, however by ANR (Aviazione Nazionale Republicana). Approximately 13 Re. 2005s were seized by Germany. Some sources maintain that these airplanes were used late in 1943 by the Luftwaffe for air defense against Allied bombing raids over Berlin, while others believe that the Reggiane were used by the Germans in Romania as interceptor over Ploesti oil fields. Other research indicates that the aircraft probably never left Italy.
Zdroje:
Sources:
John F. Brindley, Caproni Reggiane Re 2001 Falco II, Re 2002 Ariete & Re 2005 Sagittario, Aircraft in Profile, Vol. 13, Windsor, Berkshire, UK, Profile publications Ltd., 1973, ISBN 0-85383-022-3.
L+K 17/1974, Letadla 1939-45, Caproni Reggiane Re.2005 Sigittario, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2005.html
http://www.comandosupremo.com/Re2005.html
fire.prohosting.com
http://members.tripod.com/cm_busc/id19.htm
archiv autora

Reggiane Re.2005 Sagittario - Trojpohled

Trojpohled
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#380422 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

O nasadení v Nemecku nemám nič hmatateľné. Čítal som o tom u Václava Němečka (Vojenská letadla 3). Na jednom talianskom webe som sa dočítal toto: Vyrobené boli 2 prototypy plus v dvoch nultých (predsériových) sériách až 35 ks Re.2005. V prvej sérii 17 ks,v druhej 18 (z toho 9 boli zaradených do stavu Luftwaffe). Ak to dobre prekladám z originálu.


Citace :

In definitiva la produzione di quasto caccia dalla linea elegante si è articolata in due prototipi e due preserie ("serie 0"), la prima di 17 esemplari e la seconda di 18 (9 dei quali ceduti alla Luftwaffe).

Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34321 Version : 0
...
Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34322 Version : 0
...
Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34324 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

980 km/hod dosahoval bez problémov. Testované Com. De Pratom.
Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34325 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

www.facebook.com

Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#735672 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S tim Nemeckem to neni vubec jiste, stejne tak nasazeni v Rumunsku pri obrane rifinerii. Italove nemaji zadny material, ktery by toto potvrzoval. Znam pouze jediny Re2005 "bila 7" ale to fotili v Italii. U letectva RSI meli 2 ks tohohle krasneho letadla. Mam fotky na "4". U RA byl typ nasazen opravdu u 362 Sq (22 Gruppo), ale letali na nem piloti i z jinych Sq. Italove vyrobili cca 30 ks vcetne 2 prototypu.


To Brano: mam dve knizky od Italu a tam jsou vsechny MM.xxxxx (Sn.) vyrobenych Re.2005 neni jich vic nez 30. Nemci opravdu nejake dostali, ale podle toho co vim zustaly vsechny masiny v Italii, odtud take fotky "bile 7" - byla zarazena do prehledu letadel k rozpoznani.


Re.2005 pouzivalo Lufdients Kommandi Italien. 3 letadla rozbil americky nalet na zemi, dalsi 3 byly zniceny pri havariiach (napr. 096108 16.3.1944). Opravitelne letadla se vratila do tovarny.
Ke dni 31.7 bylo 5 ks prezentovani u Flieger Ziel Staffel20 (operovala do prosince 1944). Mam Sn. pouze 29 vyrobenych kusu.
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34276 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - brano :

980 km/hod dosahoval bez problémov.Testované Com.De Pratom.



Těch 980 km/h, to je údaj ASI („odečteno z budíku“), bez přístrojové opravy a opravy na stlačitelnost vzduchu, a nebo jde o skutečně (!!) dosaženou rychlost, TAS?
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#82556 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more