Nakadžima Ki 115a Curudži

Nakajima Ki-115a Tsurugi / キ115特殊攻击机「剑」
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-115a (Ko) Nakajima Ki-115a (Kou)
Originální název:
Original Name:
キ115甲 特殊攻击机“剑″
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.RR.1945 Mitaka Research Institute, Mitaka /
DD.MM.1945-DD.RR.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
DD.MM.1945-DD.RR.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Shirakawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
105:
1 Mitaka
82 Ota
22 Shirakawa
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací jettisonable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1640 kg 3616 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2580 kg 5688 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2880 kg 6349 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,600 m 28ft 2,57in
Délka:
Length:
8,550 m 28ft 0,61in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,40 m2 133.47 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
208,06 kg/m2 42.61 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-115-II (Ha-35-23) o vzletovém výkonu 831 kW (1130 k), 721 kW (980 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá kovová vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
Nakajima Ha-115-II (Ha-35-23), fourteen-cylinder air-cooled radial engine, rated at 1,115 hp for take-off and 967 hp at 19,685 ft,
driving three-blade fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
550 km/h v 2800 m 341.8 mph in 9186 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Pumový náklad: 1x puma od 250 do 800 kg upevněná v trupu. Bomb load: One 551 lb, 1,102 lb or 1,764 lb bomb, semi-recessed under the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
剑 / Tsurugi = Šavle (jap.)
- Sebevražedný letoun.
- Motorové lože umožňovalo snadnou montáž různých typů hvězdicových motorů
剑 / Tsurugi = Sabre
- Single-seat suicide attack aircraft
- It was to be powered by virtually any air-cooled radial engine with a power rating of from 800 to 1,200 horsepower.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski, Lotnicy śmierci i ich samoloty, Lampart, Warszawa, 1993. ISBN 83-901273-4-2
AirMagazine No.36, Paris; únor/březen 2007
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#377115 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jen maličkost k motoru, tento letounek byl navržen do výroby tak, aby bylo možno použít jakýkoliv motor bez nutnosti konstrukčních úprav. Konstruktéři počítali s motory s výkonem od 800 do 1 300 koní, max. rychlost se měla recipročně pohybovat v intervalu 340 - 550 km/h.


Puma byla pevně připojena do závěsníků (nedala se odhodit). Pod trup bylo možno zavěsit tyto pumy (vždy pouze jednu):
BU-25 o hmotnosti 250 kg
BU-50 o hmotnosti 500 kg
BU-80 o hmotnosti 800 kg


Podvozek by měl být automaticky odhazovatelný ihned po vzletu.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#99332 Version : 0
Photo of this suicide plane for illustration, one even rare color: wink:
Nakadžima Ki 115a Curudži -


Nakadžima Ki 115a Curudži -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#46072 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

připojím ještě dvě fotografie. Na první jsou rozestavěné Ki-115 a na spodní je záběr z letiště.
Nakadžima Ki 115a Curudži -


Nakadžima Ki 115a Curudži -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#126728 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Doplním ješte fotografii "čtvrtkového" modelu od fy Eduard, na kterém je dobře vidět jednouchá klapka na křídle.
Nakadžima Ki 115a Curudži -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#161639 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Připojuji ještě trojpohledový náčrtek.
Nakadžima Ki 115a Curudži -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#102990 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Použité zdroje:
Rene J.Francillion Ph.D.:"Japanese Aircraft of the Pacific War"; Naval Institute Press; rok 1987; ISBN-10: 087021313X
David Donald: "The Complete Encyclopedia of World Aircraft"; Barnes & Nobles Books rok 1997; ISBN-10: 0760705925
Václav Němeček:"Vojenská letadla 3 díl" Naše Vojsko, Praha 1992; ISBN 80-206-0117-1
AirMagazine No.36, Paris; únor/březen 2007.
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-115a-Curudzi-t1301#249619 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more