Název: Name: | Nakadžima G8N1 | Nakajima G8N1 |
Originální název: Original Name: | 中島 一八試陸上攻撃機 「连山」(G8N1) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1944-DD.06.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Koizumi | |
Období výroby: Production Period: | 14.09.1943-13.06.1945 vydání specifikací - ukončení prací | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.10.1944 | |
Osádka: Crew: | 9 - 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 17400 kg | 38360 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 26800 kg | 59084 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 32160 kg | 70901 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 32,540 m | 106ft 9,09in |
Délka: Length: | 22,934 m | 75ft 2,9in |
Výška: Height: | 7,200 m | 23ft 7,45in |
Plocha křídla: Wing Area: | 112,00 m2 | 1205.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 239,29 kg/m2 | 49.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Nakajima NK9K-Lu Homare 24 (Ha-45-24), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec s turbokompresory Hitachi 92, vzletový výkon 1 471 kW (2000 k) a 1 361 kW (1850 k) v h= 8 000 m. Vrtule čtyřlisté VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 000 mm | Nakajima NK9K-Lu Homare 24 (Ha-45-24) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,973 hp for take-off and 1,825 hp at 22,250 ft, driving a four-blade constant-speed VDM metal propeller of the diameter 13ft 1,47in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 13 450 l | 2,958.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 593 km/h v 8000 m | 368.5 mph in 26247 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | 229.9 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,56 min do 8000 m | 17,56 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | 33465 ft |
Dolet: Range: | 3950 km | 2454.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 7460 km | 4635.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x kanón Type 99 ráže 20 mm 2x v horním střelišti 2x ve spodním střelišti 2x v zadním střelišti 4x kulomet Type 2 ráže 13 mm 2x v předním střelišti 1+1 kulomet v bočních střelištích Pumový náklad: normální 4x 250 kg pum maximální 2x 2 000 kg nebo 8x 250 kg pum. | Twin flexible 0.79 inch Type 99 cannons in power-operated dorsal, ventral and tail turrets, two flexible 0.512 inchType 2 machine-guns in a power-operated nose turret and one flexible 0.512 inch Type 2 machine-gun in each of the port and starboard beam positions. Bomb-load: four 551 lb bombs (normally) or eight 551 lb bombs (maximum). |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 中島 一八試陸上攻撃機 「连山」(G8N1) - Námořní experimentální útočný letoun pro pozemní základny 18-Ši 连山 - Renzan - Horské pásmo Spojenecké kódové jméno: Rita (bylo přiděleno až po kapitulaci Japonska) | 中島 一八試陸上攻撃機 「连山」(G8N1) - Nakajima Experimental Attack-Bomber "Renzan" 18-Shi (G8N1) 连山 - Renzan - Mountain Range- Allied Code Name: "Rita" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Bunrin-D0, Japan rok 1977 No. 90, Famous Airplanes of The World Famous Airplanes of the World, Nakajima Shinzan / Renzan, Vol. 11, No.146., Japan, Bunrin-Do, November 1984. L+K č. 9/1974 Letadla 1939 – 45 www.saunalahti.fi http://www.combinedfleet.com/ijna/g8n.htm http://www.ijnafpics.com/jbwg8n1.htm - foto www.1000aircraftphotos.com - foto www.ne.jp - obrázek archiv autora |